BibTex RIS Cite

Girişimcilerin İşletme İsmi Seçiminde Odaklandığı Noktalar: Bişkek’te Faaliyet Gösteren Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir İnceleme

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 9 - 21, 06.04.2016

Abstract

Bu araştırmada otel isimleri içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Örneklem olarak ise Kırgızistan’ın başkenti Bişkek’te faaliyet gösteren konaklama işletmeleri seçilmiştir. 80 adet otel isminin incelendiği araştırmada; otel isimlerinin çoğunlukla yabancı sözcüklerden oluştuğu ve isim tercihinde ağırlıklı olarak ‘özel bir kelime anlamı’ ile ‘işletme sahibinin veya aileden birinin ismi ya da soy ismi’ üzerine odaklanıldığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte, aile isminden türetilen otel adlarının işletmenin türüne göre farklılık gösterdiği saptanmıştır.

Anahtar Kelimeler: Turizm, Konaklama İşletmeleri, Marka, İşletme İsmi.

References

  • Ak, T. (2009). Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Akgöz, E. (2013). Otel İşletmeciliği. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Alımkulova, N. (2015). Bişkek’teki Konaklama İşletmelerinin İsim Seçiminde Odaklandığı Noktalar. Yayınlanmamış Lisans Bitirme Tezi, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu, Bişkek, Kırgızistan.
  • Basım, H. N., Şeşen, H. ve Şeşen, E. (2008). Personel Temin Sürecinde Gazete İlanları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (1), 35-44.
  • Baş, M. ve Şahin, Ş. (2013). Yabancı Marka İsimlerinin İnternet Tüketicilerinin Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi: Teknolojik Ürünler Üzerine Bir Araştırma. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 4(2), 21 – 47.
  • Çifci, S. ve Cop, R. (2007). Marka ve Marka Yönetimi Kavramları: Üniversite Öğrencilerinin Kot Pantolon Marka Tercihlerine Yönelik Bir Araştırma. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 44(512), 69 – 88.
  • Çucu, G. (2010). Butik Otellerin Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Kullandığı Pazarlama Stratejileri: İzmir Ili Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, T. C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Danacı, G. (2005). The Foreign Language Influence in The Process of Shop Naming. Ankara Üniversitesi Dil Dergisi, (130), 23 – 33.
  • Didin, S. ve Köroğlu, Ç. (2008). Konaklama İşletmelerinin Satışlar-Maliyetler Bakımından Rekabet Edebilme Durumu ve Gelecekten Beklentileri. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (7), 111 – 120.
  • Doğanlı, B. (2006). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Erdem, B., Yağcı, P., Saygı, A. C., Kaya, Ç. ve Sümer, C. (2014). Otel İsimlerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi: Muğla ve Aydın’da Faaliyet Gösteren Üç, Dört Ve Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri Örneği. VII. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, 03 – 06 Nisan 2014, Kuşadası, Aydın.
  • Geray, H. (2004). Toplumsal Araştırmalarda Nicel Ve Nitel Yöntemlere Giriş: İletişim Alanından Örneklerle. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Gökdeniz, A. ve Dinç, Y. (2006). Önbüro operasyonları ve yönetimi. 4. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • İçöz, O. ve Kozak, M.. (1998). Turizm Ekonomisi. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Kırdar, Y. (2002). Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği. Review of Social, Economic & Business Studies, 3 (4), 233-250.
  • Kozak, N. (2010). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Küçük, S. ve Saraç, S. (2008). İş Yeri Adlarındaki Batı Kaynaklı Kelimeler Ve Ordu İli Örneği. İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, 38 (38), 137-155.
  • Mucuk, İ. (2010). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Selvi, M. S. ve Temeloğlu, E. (2008). Otel İşletmelerinde Markalaşmanın Tüketici Satınalma Davranışı Üzerindeki Etkilerini Belirlenmeye Yönelik Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış, 8 (1), 93-120.
  • Sezgin, O. M. (1995). Genel turizm. Ankara: Tutibay Yayıncılık.
  • Taşkın, E. (1997). Otel işletmelerinde yiyecek maliyetlerinin kontrolü ve azaltılması (bir anket uygulaması). Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Waenke, M., Herrmann, A. ve Schaffner, D. (2007). Brand Name Influence On Brand Perception. Psychology & Marketing, 24 (1), 1-24.
  • Yıldız, B. S. (2013). Konaklama İşletmelerinde Markalaşmanın Turistlerin Satın Alma Tercihleri Üzerinde Etkileri: Antalya‟daki Zincir Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5 (3), 135 – 154.
  • İnternet Aktarmaları
  • adımda marka & isim seçme (2011). http://kobidestek.org/8-adimda-marka-isim-secme [Erişim Tarihi: 01.01.2014]
  • Aksoy, T. (2011). Bir markanın en önemli iletişim gücü, ismidir. http://www.temelaksoy.com/bir- markanin-en-onemli-iletisim-gucu-ismidir/ [Erişim Tarihi: 27.08.2015]
  • Kurt, Z. E. (2010). Ticaret unvanı ve marka. http://www.turizmyatirim.com/makale/moku/ticaret-unvani- ve-marka/46/ [Erişim Tarihi: 10.01.2014] Öçalan, M. (2006). Basın-yayın
  • kuruluşlarında doğru Türkçe kullan/ama/ma.
  • http://turkoloji.cu.edu.tr/DIL%20SORUNLARI/muharrem_ocalan_basin.pdf [Erişim Tarihi: 11.01.2014]
  • Sarıiz, E. (2012). Marka ismi seçmenin incelikleri. http://efsanemarkalar.blogspot.com/2012/12/marka- ismi-secmenin-incelikleri.html [Erişim Tarihi: 01.01.2014]
  • Şaylan, M. (2013). Marka ismi nasıl olmalı?. http://markaisimleri.wordpress.com/category/makaleler/ [Erişim Tarihi: 01.01.2014]
  • The Brand Age Dergisi (2011). Markaya isim vermenin püf noktaları ve ünlü şirketlerin „marka‟ hikâyeleri. 29 Ağustos 2011, http://www.vadidekireyhan.com/markaya-isim-vermenin-puf- noktalari/ [Erişim Tarihi: 28.12.2013]
Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 9 - 21, 06.04.2016

Abstract

References

  • Ak, T. (2009). Marka Yönetimi ve Tüketici Karar Sürecine Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Karaman.
  • Akgöz, E. (2013). Otel İşletmeciliği. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Alımkulova, N. (2015). Bişkek’teki Konaklama İşletmelerinin İsim Seçiminde Odaklandığı Noktalar. Yayınlanmamış Lisans Bitirme Tezi, Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Yüksekokulu, Bişkek, Kırgızistan.
  • Basım, H. N., Şeşen, H. ve Şeşen, E. (2008). Personel Temin Sürecinde Gazete İlanları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma. Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, (1), 35-44.
  • Baş, M. ve Şahin, Ş. (2013). Yabancı Marka İsimlerinin İnternet Tüketicilerinin Satın Alma Davranışları Üzerine Etkisi: Teknolojik Ürünler Üzerine Bir Araştırma. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 4(2), 21 – 47.
  • Çifci, S. ve Cop, R. (2007). Marka ve Marka Yönetimi Kavramları: Üniversite Öğrencilerinin Kot Pantolon Marka Tercihlerine Yönelik Bir Araştırma. Finans Politik & Ekonomik Yorumlar, 44(512), 69 – 88.
  • Çucu, G. (2010). Butik Otellerin Rekabet Üstünlüğü Sağlamada Kullandığı Pazarlama Stratejileri: İzmir Ili Örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, T. C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Yatırım ve İşletmeler Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Danacı, G. (2005). The Foreign Language Influence in The Process of Shop Naming. Ankara Üniversitesi Dil Dergisi, (130), 23 – 33.
  • Didin, S. ve Köroğlu, Ç. (2008). Konaklama İşletmelerinin Satışlar-Maliyetler Bakımından Rekabet Edebilme Durumu ve Gelecekten Beklentileri. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (7), 111 – 120.
  • Doğanlı, B. (2006). Turizmde Destinasyon Markalaşması ve Antalya Örneği. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Erdem, B., Yağcı, P., Saygı, A. C., Kaya, Ç. ve Sümer, C. (2014). Otel İsimlerinin İçerik Analizi Yöntemiyle İncelenmesi: Muğla ve Aydın’da Faaliyet Gösteren Üç, Dört Ve Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri Örneği. VII. Lisansüstü Turizm Öğrencileri Araştırma Kongresi, 03 – 06 Nisan 2014, Kuşadası, Aydın.
  • Geray, H. (2004). Toplumsal Araştırmalarda Nicel Ve Nitel Yöntemlere Giriş: İletişim Alanından Örneklerle. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Gökdeniz, A. ve Dinç, Y. (2006). Önbüro operasyonları ve yönetimi. 4. Baskı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • İçöz, O. ve Kozak, M.. (1998). Turizm Ekonomisi. Ankara: Turhan Kitabevi.
  • Kırdar, Y. (2002). Marka Stratejilerinin Oluşturulması; Coca-Cola Örneği. Review of Social, Economic & Business Studies, 3 (4), 233-250.
  • Kozak, N. (2010). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Küçük, S. ve Saraç, S. (2008). İş Yeri Adlarındaki Batı Kaynaklı Kelimeler Ve Ordu İli Örneği. İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, 38 (38), 137-155.
  • Mucuk, İ. (2010). Pazarlama İlkeleri. İstanbul: Türkmen Kitabevi.
  • Selvi, M. S. ve Temeloğlu, E. (2008). Otel İşletmelerinde Markalaşmanın Tüketici Satınalma Davranışı Üzerindeki Etkilerini Belirlenmeye Yönelik Bir Araştırma. Ege Akademik Bakış, 8 (1), 93-120.
  • Sezgin, O. M. (1995). Genel turizm. Ankara: Tutibay Yayıncılık.
  • Taşkın, E. (1997). Otel işletmelerinde yiyecek maliyetlerinin kontrolü ve azaltılması (bir anket uygulaması). Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Waenke, M., Herrmann, A. ve Schaffner, D. (2007). Brand Name Influence On Brand Perception. Psychology & Marketing, 24 (1), 1-24.
  • Yıldız, B. S. (2013). Konaklama İşletmelerinde Markalaşmanın Turistlerin Satın Alma Tercihleri Üzerinde Etkileri: Antalya‟daki Zincir Konaklama İşletmelerinde Bir Uygulama. İşletme Araştırmaları Dergisi, 5 (3), 135 – 154.
  • İnternet Aktarmaları
  • adımda marka & isim seçme (2011). http://kobidestek.org/8-adimda-marka-isim-secme [Erişim Tarihi: 01.01.2014]
  • Aksoy, T. (2011). Bir markanın en önemli iletişim gücü, ismidir. http://www.temelaksoy.com/bir- markanin-en-onemli-iletisim-gucu-ismidir/ [Erişim Tarihi: 27.08.2015]
  • Kurt, Z. E. (2010). Ticaret unvanı ve marka. http://www.turizmyatirim.com/makale/moku/ticaret-unvani- ve-marka/46/ [Erişim Tarihi: 10.01.2014] Öçalan, M. (2006). Basın-yayın
  • kuruluşlarında doğru Türkçe kullan/ama/ma.
  • http://turkoloji.cu.edu.tr/DIL%20SORUNLARI/muharrem_ocalan_basin.pdf [Erişim Tarihi: 11.01.2014]
  • Sarıiz, E. (2012). Marka ismi seçmenin incelikleri. http://efsanemarkalar.blogspot.com/2012/12/marka- ismi-secmenin-incelikleri.html [Erişim Tarihi: 01.01.2014]
  • Şaylan, M. (2013). Marka ismi nasıl olmalı?. http://markaisimleri.wordpress.com/category/makaleler/ [Erişim Tarihi: 01.01.2014]
  • The Brand Age Dergisi (2011). Markaya isim vermenin püf noktaları ve ünlü şirketlerin „marka‟ hikâyeleri. 29 Ağustos 2011, http://www.vadidekireyhan.com/markaya-isim-vermenin-puf- noktalari/ [Erişim Tarihi: 28.12.2013]
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Barış Erdem

Nadira Alımkulova This is me

Publication Date April 6, 2016
Submission Date December 9, 2015
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Erdem, B., & Alımkulova, N. (2016). Girişimcilerin İşletme İsmi Seçiminde Odaklandığı Noktalar: Bişkek’te Faaliyet Gösteren Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(1), 9-21.
AMA Erdem B, Alımkulova N. Girişimcilerin İşletme İsmi Seçiminde Odaklandığı Noktalar: Bişkek’te Faaliyet Gösteren Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. April 2016;1(1):9-21.
Chicago Erdem, Barış, and Nadira Alımkulova. “Girişimcilerin İşletme İsmi Seçiminde Odaklandığı Noktalar: Bişkek’te Faaliyet Gösteren Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir İnceleme”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 1, no. 1 (April 2016): 9-21.
EndNote Erdem B, Alımkulova N (April 1, 2016) Girişimcilerin İşletme İsmi Seçiminde Odaklandığı Noktalar: Bişkek’te Faaliyet Gösteren Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 1 1 9–21.
IEEE B. Erdem and N. Alımkulova, “Girişimcilerin İşletme İsmi Seçiminde Odaklandığı Noktalar: Bişkek’te Faaliyet Gösteren Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir İnceleme”, Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 1, no. 1, pp. 9–21, 2016.
ISNAD Erdem, Barış - Alımkulova, Nadira. “Girişimcilerin İşletme İsmi Seçiminde Odaklandığı Noktalar: Bişkek’te Faaliyet Gösteren Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir İnceleme”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi 1/1 (April 2016), 9-21.
JAMA Erdem B, Alımkulova N. Girişimcilerin İşletme İsmi Seçiminde Odaklandığı Noktalar: Bişkek’te Faaliyet Gösteren Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2016;1:9–21.
MLA Erdem, Barış and Nadira Alımkulova. “Girişimcilerin İşletme İsmi Seçiminde Odaklandığı Noktalar: Bişkek’te Faaliyet Gösteren Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir İnceleme”. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 1, no. 1, 2016, pp. 9-21.
Vancouver Erdem B, Alımkulova N. Girişimcilerin İşletme İsmi Seçiminde Odaklandığı Noktalar: Bişkek’te Faaliyet Gösteren Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir İnceleme. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi. 2016;1(1):9-21.