The aim of this study is to examine the relationship between the curriculum of science and technology course in elementary
education and the curriculum of undergraduate and graduate programs of science teacher education in terms of philosophy,
goal and content. To this end, first of all literature was searched in detail and philosophy, goal and content were explained,
programs were introduced. Document analysis, one of the methods of qualitative research, was used in the study. The study
was carried out with the descriptive research method. Data collected in the study was examined and compared in terms of
‘Philosophy’, ‘Goal’ and ‘Content’. The results show that while the name of the undergraduate program the participant
teachers graduated from is science teacher education, the course those participants give is named as science and technology.
The curriculum of science and technology course in elementary education and undergraduate and graduate science teacher
education programs are prepared in accordance with the philosophy of our education system. However, it is possible to state
that there is no special disciplinary philosophy belonging to the Science and Technology program. That’s why; the
infrastructure of a special disciplinary philosophy belonging to the Science and Technology program should be prepared.
The acquisitions of undergraduate and graduate programs should be continual and progressive, in addition to
being coherent with the curriculum. Furthermore, goals should be planned in such a way that they may be
holistic and continuous.
Bu araştırmanın amacı; İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ile lisans ve lisansüstü düzeyde Fen Bilgisi Öğretmenliği Programının felsefe, amaç ve içeriğine yönelik programlar arası ilişkinin incelenmesidir. Bu doğrultuda öncelikle literatür ayrıntılı olarak araştırılmış ve felsefe, amaç ve içerik açıklanmış, programlar tanıtılmıştır. Araştırmada temel olarak nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman incelemesi kullanılmıştır. Bu araştırmada veriler, betimsel araştırma ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerle, programların felsefe, amaç ve içeriği karşılaştırılarak aralarındaki ilişkileri ortaya konmuştur. Bulgulara bakıldığında; öncelikli olarak öğretmenlerin öğrenim gördüğü lisans düzeyindeki anabilim dalının adı Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı iken; ilköğretimde verdiği dersin adı Fen ve Teknoloji dersi olarak adlandırılmaktadır. İlköğretim Fen ve Teknoloji dersi ile lisans ve lisansüstü Fen Eğitimlerinin program felsefesine bakıldığında, programların Türk eğitim sisteminin felsefesi doğrultusunda hazırlandığı görülmektedir. Ancak, Fen ve Teknoloji Programına yönelik özel alan felsefesinin olmadığı görülmektedir. Bu nedenle Fen ve Teknoloji Programına yönelik özel alan felsefesinin alt yapısı oluşturulmalıdır. Lisans ve lisansüstü Fen eğitimi programının kazanımları belirlenirken, birbiri arasında süreklilik ve aşamalılık ilişkisi olmalıdır. Ayrıca İlköğretim Fen ve Teknoloji Programı ile ilişkili ve uyumlu olmalıdır. Hedef ve amaçlar kendi içinde bütünlük ve süreklilik oluşturacak şekilde yeniden düzenlenmelidir.
Diğer ID | JA32DG73PN |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 11 Sayı: 2 |