Bu araştırma, ilköğretim okullarındaki öğretmenlerin kadın yöneticilere yönelik tutumlarını tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Mamak ilçesinde 12 resmî ilköğretim okulunda görev yapmakta olan 227 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Kadın Yöneticilere Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, kadın yöneticilere yönelik tutumlar cinsiyet değişkenine göre farklılık gösterirken, yaş ve mesleki kıdem değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Kadın öğretmenlerin kadın yöneticilere yönelik tutumlarının “görev rol davranışları”, “ilişkisel rol davranışları” ve “çalışma ahlakı” boyutlarında erkek öğretmenlerden daha olumlu olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin kadın yöneticilere yönelik tutumlarının “görev rol davranışları” boyutunda diğer boyutlara oranla daha olumlu olduğu gözlenmiştir. İlköğretim okullarında kadın yöneticilere yönelik daha olumlu tutumların oluşması için etkili politikaların uygulanması, kadınların yönetici olmalarının desteklenmesi, yönetici konumundaki kadınların yönetim becerilerinin geliştirilmesi için onlara yönelik bazı seminerlerin düzenlenmesi öneriler arasında sayılabilmektedir.
The purpose of this study is to determine teachers’ attitudes towards women principals in primary
schools. 227 teachers who work in 12 state primary schools in Mamak, Ankara in the academic year
2010-2011 consisted of this research sample. As a means of data collection “Attitude Scale to Women
Principals” was used. According to the results of the study, while the attitudes towards women principals
vary according to gender, they have no significant means in terms of age and seniority. Analysis of the
data clearly stated that women teachers’ attitudes towards women principals is much more positive than
male teachers’ in the aspects of “task-role behavior”, “relational role behavior” and “work ethic”.
Teachers’ attitudes towards women principals are more positive in the aspect of “task-role behavior”
than the other aspects. For developing more positive attitudes towards women principals in primary
schools, implementing efficient policy, encouraging women to be principals, organizing some seminars
for women in managerial staff to improve their management skills may be counted among the
recommendations.
Diğer ID | JA87SE37ZC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 4 |