2005 yılında, yeni bir anlayışla hazırlanan Sosyal Bilgiler dersi programı ilköğretim okullarında uygulanmaya başlanmıştır. Ardından da eğitim fakültelerinin yapılandırılması sürecinde yeni bir Sosyal Bilgiler lisans programı hazırlanmıştır. Bu çalışmada şu an yürürlükte olan Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre 1998 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı’nda yer alan Edebiyat ve Türkçe derslerinin sayısının azaltıldığı, yerine Sosyal Bilgiler’i oluşturan sosyal bilim disiplinlerine daha çok yer verildiği, teorik ders sayısının uygulama derslerinden çok fazla olduğu, dolayısıyla uygulama derslerinin yeterli olmadığı, derslerin ilköğretim Sosyal Bilgiler dersi ile yeterince ilişkilendirilmediği, ilköğretim Sosyal Bilgiler dersinin sacayağı olan kavram, beceri ve değer öğretimine ilişkin doğrudan derslerin olmadığı tespit edilmiştir. Bu bilgilere dayanarak, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı’nda uygulama derslerinin sayısının arttırılması, lisans programında yer alan derslerin ilköğretim Sosyal Bilgiler dersi ile ilişkilendirilmesi ve kavram, beceri ve değer öğretimine ilişkin derslerin öğretmen yetiştirme programında yer alması, ayrıca “Okul Deneyimi” ve “Öğretmenlik Uygulaması” derslerinin dönem sayısı ve bu derslerin uygulamadaki niteliğinin arttırılması önerilmektedir.
Sosyal Bilgiler Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programı Öğretmen Yetiştirme
In 2005, new Social Studies course began to be used in middle schools. Afterwards, Social Studies
Education Undergraduate Program has been prepared during the configuration process of education
faculties in 2006. In this study, current Social Studies Education Undergraduate Program has been
examined according to several variables. The findings were analyzed with descriptive and content
analysis. It is found that quantity of “Literature” and “Turkish” courses of Social Studies Undergraduate
Program established at 1998 is decreased. Instead of these courses, more importance is given to social
science discipline that generates Social Studies. Number of theoretical courses is much more than
number of practical courses. Thus, it is observed that practical training is not enough. Courses are not
linked with the courses taught at middle schools. There are three main factors of Social Studies
curriculum. These are concept, value and skill teaching. It is determined in this study that, none of these
are related with the middle Social Studies courses. Based on this information, it is recommended to
increase number of practical training. Also, Undergraduate Courses should be related with Middle
Social Studies Courses. In other words, courses which are involved in Social Studies Undergraduate
Program should be linked with middle Social Studies curriculum. Concept, value and skill teaching
courses must take part in Social Studies Undergraduate Program. Furthermore, it is proposed that
“school experience” and “teaching application” courses should be practiced more with a convenient
way.
Social Studies Social Studies Education Undergraduate Program Teacher Education
Diğer ID | JA63ZU85JV |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 4 |