Bu araştırmanın temel amacı okuma – yazmayı farklı yöntemlerle öğrenen ilköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin sesli okuma akıcılıklarını karşılaştırmaktır. Öğrencilerin sesli okuma akıcılıkları, akıcı okumanın boyutları olan doğru okuma, okuma hızı ve okumadaki prozodik özellikler yönünden karşılaştırılmıştır. Araştırma, tarama modeline göre desenlenmiş, veri toplamak amacıyla gözlem tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın genel amacı çerçevesinde elde edilecek veriler için video-kamera, okuma hız ve hatalarını belirlemek için gözlem formu ve prozodik özellikleri belirlemek için de “Çok Boyutlu Akıcılık Ölçeği” kullanılmıştır. Sonuç olarak, farklı yöntemlerle okuma – yazmayı öğrenen ilköğretim üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma hızları, okuma hataları ve prozodik okuma becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür.
Akıcı okuma sesli okuma okuma hızı okuma hataları prozodik okuma
Main purpose of this study is to compare reading aloud fluencies of third grade students
who learned reading and writing with different methods. Reading aloud fluencies of
students were compared in terms of correct reading, reading speed and prosodic
features in reading, which are the aspects of fluent reading. In this study, “Multi-Dimensional
Fluency Scale” was used for determining prosodic features and
observation technique was used to collect data. The results of the study revealed that no
statistically significant difference exists between reading speeds, reading errors and
prosodic reading skills of third-grade students who learned reading and writing with
different methods.
Reading fluency reading aloud reading rate reading errors prosodic reading
Diğer ID | JA66JD43ET |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 9 Sayı: 1 |