Bu araştırmada, ilkokuma yazma sürecinde bitişik eğik yazı öğretimi; oturma, kâğıt tutma, kalem tutma, yazı yönü, bağlantı, hız, imla kurallarına uygunluk ve okunaklılık değişkenleri dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Araştırmadaki çalışma grupları deney ve kontrol grubundan oluşmaktadır. Deney grubunu, Ankara ili Keçiören ilçesi HMTİO ana sınıflarında bitişik eğik yazıya hazırlık eğitimi alıp aynı okulun birinci sınıfına devam eden öğrenciler (60 öğrenci) oluşturmaktadır. Kontrol grubunu ise ana sınıfında yazıya hazırlık eğitimi almayıp aynı okulun birinci sınıfa devam eden öğrenciler (60 öğrenci) oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması için “Bitişik Eğik Yazı Becerisi Dereceli Puanlama Anahtarı” geliştirilmiştir. Nicel verilerin analizi için t-testi kullanılmıştır.
Bitişik eğik yazı yazı becerisi ilkokuma yazma öğretimi ana sınıfı eğitimi
The observations of nursery school students and first graders at the primary education and
the evaluation of cursive writing studies in the aspect of variable variants (sitting, paper
holding, pen holding, writing way, binding, writing rate, spelling and readability) during the
first reading, writing processes, based on teacher’s opinions, were carried out in this
study.The experimental group consists of 60 students who attended the preparatory cursive
writing classes Nursery School of Hacı Mustafa Tarman Primary School. The control group,
on the other hand, went on the first grade of the same school and 60 students who did not
attend the preparatory cursive writing classes and went on the first grade of the same school.
In order to collect data, “Rubric of Cursive Writing Skill” was developed. t-Test was used for
quantitative data.
Cursive writing writing ability first reading and writing processes nursery school education
Diğer ID | JA92JM82VT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 4 |