Research Article
BibTex RIS Cite

TÜRKİYE İLE KANADA, NORVEÇ, ABD VE AVUSTRALYA LİSANSÜSTÜ MÜZİK EĞİTİMİ PROGRAMLARINDAKİ ARAŞTIRMA ALANI DERSLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2010, Volume: 8 Issue: 4, 1019 - 1056, 01.12.2010

Abstract

Bu makalede 2006-2007 eğitim ve öğretim yılında Türkiye, Kanada, Norveç, ABD ve
Avustralya’dan seçilen üniversitelerde uygulanmakta olan müzik öğretmenliği lisansüstü ders
öğretim programlarındaki araştırma alanı dersleri karşılaştırılmıştır. Yapılan
karşılaştırmalara dayanılarak
▪ Tüm ülkelerin ilgili birimlerinin araştırma alanı ders tanımlarını yeterince açıklayıcı,
standart bir künye ile vermeleri;
▪ Türkiye’de bu derslerin gelişmiş ülkelerdeki müzik yükseköğretiminin çeşitli kademelerinde
okutulan araştırma alanı dersleri incelenerek çeşitlendirilmesi;
▪ Türkiye’de var olan derslerin lisans ve lisansüstü kademelere uygun biçimde gerekli ön
koşullandırmalarının yapılması ve niteliklerinin geliştirilmesi;
▪ Müzik eğitimi araştırma yöntem ve tekniklerine yönelik Türkçe ders kitaplarının yazılması;
▪ Aynı alanda yabancı dillerdeki yayınların Türkçeye çevrilmesi ve
▪ Bu dersleri verecek uzmanlar yetiştirilmesinin yararlı olabileceği sonucuna varılmıştır.

References

  • Eğitim Bölümünden Alınabilecek Seçmeli Dersler
  • Tüm doktora adaylarının öğretime yönelik araştırma biçimlerinde rekabet gücüne sahip hâle gelmesi gerekir. Anketler, yarı deneysel, tarihî, vaka çalışması, etnografya çalışması ya da diğer kritik kuramsal araştırma biçimlerinde tam donanımlı olmayı gerektiren araştırma konularında bu dersler daha çok önem kazanır. Öğrenciler, hem nicel hem de nitel araştırma türleri için dersler almaya özendirilse de özellikle istatistik ile ilgili dersleri tercih eden öğrenci yok denecek kadar azdır.
  • kodlu ders, öğrenci işlerinde, ileri eğitimde ya da alanda önemli profesyonel deneyimden önce eş zamanlı asistanlıkları olmayan tüm yüksek lisans adayları için gereklidir. Derece programında 12 saatten fazla staj dersi bulunmamaktadır.
  • Öğretimde Araştırmaya Giriş (3 kredi) Öğretim konusunda araştırma yürütme kavramları ve yöntemleri
  • Öğretime Yönelik İstatistik I (3 kredi) Öğretim alanında ve diğer sosyal bilimlerdeki yüksek lisans öğrencilerine istatistik konusunda giriş ve istatistiksel yöntemlerin uygulanması konusundaki ilk derstir. Merkezî eğilim ve değişkenlik, normal dağılım, basit korelasyon ve regresyon, bir ve iki örnekli z ve t testleri ile ki-kare testi. İstatistik yazılımının kullanılması.
  • Öğretime Yönelik İstatistik II (3 kredi / Ön koşul: EDRM 710) Öğretime Yönelik İstatistik I’in devamı. 1 ve 2 örnekler için çıkarım, faktöryel tasarımlar, tekrarlanan ölçüm tasarımları ve çoklu regresyon.
  • Parametrik Olmayan İstatistik (3 kredi / Ön koşul: EDRM 711) Öğretim alanında ve sosyal bilimlerde parametrik olmayan uygulamalı istatistik. Tekrarlanan ölçümler ve faktoryel tasarımlarda dağılım içermeyen çıkarım, mantıksal regresyon ve log-lineer analizi. İstatistik yazılımının kullanımı.
  • Araştırma ve İstatistiksel Paketler (3 kredi / Ön koşul: EDRM 710 ve EDRM 711) Öğretim araştırmasındaki istatistiksel paketlerin gelişmiş kullanımı. İçerik değişkendir; konular önceden duyurulur.
  • Öğretim Anket Araştırmalarının Tasarımı ve Analizi (3 kredi) Öğretim anket araştırmalarındaki konular: anketlerin tasarımı, örnekleme, veri toplama, yanıt vermeyenlerle ilgili yapılacaklar, anket araştırması görüşmeleri, rastgele seçilmiş yanıt teknikleri, veri tablolaştırma ve grafik olarak betimleme.
  • Araştırma Stajı (her biri için 3’er kredi / Ön koşul: Öğretim Araştırması Komitesinin rızası) Bir okul, devlet kurumu, üniversite bölümü ya da bürosunda ya da işbirlikli bir kurumda gözetim altında araştırma deneyimi.
  • Öğretim Alanında Nitel Araştırma (3 kredi) Doğal soruşturma, katılımcıların gözlemlenmesi, görüşmeler yapma, etnografya, öğretime yönelik tarih ve biyografi, sözlü tarih, görsel toplumbilim
  • Yapısal Denklem Modellemenin İlkeleri ve Uygulamaları (3 kredi / Ön koşul: EDRM 711 ya da eşdeğeri) Güvenilirlik analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve gözlemlenmiş ve gizil değişkenlerle yol analizi de dâhil olmak üzere kovaryans yapısal modelleme kuramları ve uygulamaları.
  • Deney Tasarımı ve Analizi (3 kredi / Ön koşul: EDRM 711 ya da eşdeğeri) Öğretime yönelik deney yapımında sonuç çıkarmaya yönelik istatistiğin rolüne yönelik bir anlayış geliştirilmesine, istatistiksel analizde ortak testlerle ilgili çalışma bilgisine ve öğrencinin istatistiksel testleri uygulamasını içeren deneyleri tasarlama ve uygulama becerisi.
  • Korelasyon ve Çok Değişkenli Yöntemler (3 kredi / Ön koşul: EDRM 711) Kısmi ve çoklu korelasyon yöntemleri, çoklu regresyon, çok değişkenli varyans analizi, diskriminant analizi ve kanonik korelasyonu içeren gelişmiş istatistiksel uygulamalar.
  • Araştırma Tekniklerine dair Seminer (3 kredi / Ön koşul: ileri düzey doktora durumu ya da eğitmenin rızası) Öğretime yönelik araştırmada nitel ve/ya da nicel yöntemlerdeki kuramsal ve deneysel konular. İçerik değişkendir; konular önceden duyurulur.
  • Öğretim Alanında Tez Semineri (3 kredi / Ön koşul: ileri düzey doktora adayı pozisyonu) Konular, öğretim alanında önemli bir araştırmanın planlanması ve yürütülmesindeki başlıca sorunları içerir. Birkaç fakülte üyesi katılır; adayların tezleriyle temel olarak ilgili olan orijinal araştırma tasarımlarını analiz edilmeleri için sunduğu bir forum sağlanır.
  • Müzik Eğitiminde Özel Araştırma Projesi (MUED 890) Müzik eğitimi araştırmalarında doktora düzeyinde uzmanlaşma çalışmasıdır. Her aday müzik eğitiminde özel araştırma projesi tamamlamak zorundadır. Bu proje yerel, bölgesel ya da ulusal bir müzik eğitimcileri toplantısında (sempozyum, kongre gibi) sunum için uygun kalite ve kapsamda ve yayımlanabilir nitelikte olmalıdır. Bu proje adayın tez projesinden farklıdır.
  • Avustralya New South Wales Üniversitesinde Araştırma Alanı Dersleri
  • MUSC5130 Müzikte Araştırma: Başta müzikoloji olmak üzere, müziğin, tarih, analiz, performans, kayıt vb. alanlarındaki başlıca yayınlar üstüne eleştirel değerlendirmelerin yapıldığı ve bu alanlarda araştırmanın kavramsal yapılarının işlendiği bir derstir. Özellikle güncel konu başlıkları üstünde durulur. Öğrenciler bu alanların araştırılmasıyla ilgili-gerekli yöntemsel becerilerle donatılır.
  • MUSI5131 Performansta Araştırma:
  • Müzikal performansı müzikteki
  • araştırmaların nasıl etkilediğini incelemek üzere düzenlenmiştir. Müzikte
  • performans ile bilimsel düşüncenin yüzyıllardır süren etkileşimleri sonucu oluşan
  • sayısız kaynakları inceleyerek pratik uygulamaların nasıl oluştuğu sorusuna yanıt
  • aranır. İcra pratikleri araştırma alanında, özellikle ritim ve tempo ile ilgili her tür
  • yorum ve süslemeler üstüne yapılmış tarihî bilimsel inceleme ve yayınlardaki
  • ayrıntılı sonuçlara dayalı tartışmaların ele alınması söz konusudur. Dersin
  • işlenişinde, orijinal el yazmaları, basılı materyaller, ses kayıtları gibi zengin
  • materyallerden yararlanılır.
  • MUSI5122 Müzik Eğitiminde Araştırma: Müzik eğitimi alanı
  • araştırmalarındaki temel yaklaşımlar ve yöntemler incelenir. Ders, kalitatif, felsefi,
  • tarihî, tanımlayıcı, deneysel araştırma teknikleri ve yöntemlerinin yanı sıra
  • araştırmanın kavramsal yapısını da tanıtır. Müzik eğitimindeki önemli araştırmaların
  • eleştirel değerlendirmelerini ve yorumlarını içerir.
  • ARTS5022 Nitel Araştırma Yöntemleri: Sosyal bilimlerde nitel araştırmanın rolüne dair bir anlayış, nitel yöntemlerin kullanımı konusunda bilgi ve deneyim, kullanımlarıyla ilgili sosyal, kuramsal ve politik bağlam ile sınırlamalarının değerlendirmesini sunmayı amaçlar. Nitel veri analizi ile nitel araştırmanın yazılması ve sunulmasını içerir.
  • EDTS5120 Nitel Araştırma Yöntembilimi: Ders, farklı nitel yöntem türlerinin incelenmesine odaklanır. Araştırmanın çeşitli yönleri ele alınır: betimsel yöntemler, görüşme teknikleri, anketlerin oluşturulması, veri toplama (ve bunlarla ne yapılacağı), araştırma süreçleri ve iletişim yolları (çoklu ortam). Metin yorumu, yazılı, sözlü ve sözlü olmayan (sanat, müzik), konu ve içerik analizi, konu oluşum türleri ve bilgi ile kuram arasındaki ilişkiye vurgu yapılır.
  • EK 2 AYRINTILI WEB ADRESLERİ Türkiye Örnekleminin Lisansüstü Eğitim Yönetmelikleri (TAMAMI Kasım 2006) TR/G http://www.egtbil.gazi.edu.tr/egitimbilimleri/Formlar/yonetmelik.doc TR/Mhttp://ebe.marmara.edu.tr/leosy.html ve http://ebe.marmara.edu.tr/yokody.html TR/S http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/yonetmelik.htm TR/İDE http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php?KOD=13260 TR/AİB http://www.sbe.ibu.edu.tr/yonetmelik.html Türkiye Örnekleminin Ders İçerikleri (TAMAMI Kasım 2006) TR/G Enstitü ve Ana Bilim Dalı’nın özel izinleri ile elden alınabilmiştir.
  • TR/M Müzik Eğitimcisi Kıvılcım GÜRSOY’un çabaları ile Enstitü onayı alınarak e
  • posta ile iletilmiştir.
  • TR/S Yrd. Doç. Dr. N.YAĞIŞAN’ın çabaları ile Enstitü ve Ana Bilim Dalı
  • Başkanlığı onayı alınarak e-posta ile iletilmiştir.
  • TR/İDE http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php?KOD=10874 ve
  • http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php?KOD=613
  • TR/AİB http://www.sbe.ibu.edu.tr/Dersicerikleri/muz.htm
  • USA/SC: University of South Carolina Ders İçerikleri (TAMAMI Ocak 2007)
  • http://www.sc.edu/bulletin/archives/2006-2007/grad/GMusic.html
  • http://registrar.sc.edu/html/Course_Listings/Columbia/200741/MUED200741.htm
  • http://www.sc.edu/bulletin/archives/2006-2007/grad/GCoEdCourses.html
  • http://registrar.sc.edu/html/Course_Listings/Columbia/200711/EDRM200711.htm
  • CA/WO: The University of Western Ontario Ders İçerikleri (TAMAMI Aralık 2006)
  • http://www.music.uwo.ca/admissions/grad_doctoral.html
  • http://www.music.uwo.ca/admissions/grad_courses.html
  • http://www.music.uwo.ca/admissions/grad_ma_mmus.html
  • AU/NSW: University of New South Wales Ders İçerikleri (TAMAMI Kasım 2006)
  • http://empa.arts.unsw.edu.au/futurestudents/phd_hb.php?level=rsrch&program=128
  • &hbentry=PhD_in_Music_Education
  • http://music.arts.unsw.edu.au/futurestudents/#mmus2396 ve 8226
  • http://www.arts.unsw.edu.au/research/pgprograms/masters_hb.php?level=rsrch&pro
  • gram=2356&hbentry=Master_of_Music
  • http://www.arts.unsw.edu.au/research/pgprograms/masters_hb.php?level=rsrch&pro
  • gram=2357&hbentry=Master_of_Music_Education
  • http://music.arts.unsw.edu.au/postgraduate%20handbook%20
  • %20version%201,%202006_final.pdf http://music.arts.unsw.edu.au/currentstudents/postgraduate.php http://education.arts.unsw.edu.au/futurestudents/pgresearch/program.php?level=rsr ch&program=2354 http://music.arts.unsw.edu.au/currentstudents/UGHB%202006
  • %20Version%201_August%202006.pdf
  • http://music.arts.unsw.edu.au/futurestudents/postgraduate.php#mmused2397
  • NO/AM: Norwegian State Academy of Music Ders İçerikleri (TAMAMI Aralık 2006)
  • http://www.nmh.no/English/courses ve
  • http://www.nmh.no/English/English/ECTS/institution_html
  • http://www.nmh.no/studietilbud/doktorgradsstudiene/en
  • http://www.nmh.no/studietilbud/mastergradstudiene/musikkpedagogikk/en

COMPARISONS OF THE RESEARCH ORIENTED COURSES IN THE MUSIC EDUCATION POST-GRADUATE PROGRAMS OF TURKEY, CANADA, NORWAY, USA AND AUSTRALIA

Year 2010, Volume: 8 Issue: 4, 1019 - 1056, 01.12.2010

Abstract

2006-2007 academic year graduate courses in research field of music teacher training
programs applied in selected universities in Turkey, Canada, Norway, USA and Australia, are
compared. Results might be used for:
▪ Improving course descriptions of the research field courses in explanatory manner, at an
adequate level, with a standard identification text;
▪ Improving the program to vary the concerned courses (by examining foreign courses);
▪ Developing prerequisites and quality standards of present courses;
▪ Preparing textbooks on research methods and techniques in music education;
▪ Training the specialist instructors in the field.

References

  • Eğitim Bölümünden Alınabilecek Seçmeli Dersler
  • Tüm doktora adaylarının öğretime yönelik araştırma biçimlerinde rekabet gücüne sahip hâle gelmesi gerekir. Anketler, yarı deneysel, tarihî, vaka çalışması, etnografya çalışması ya da diğer kritik kuramsal araştırma biçimlerinde tam donanımlı olmayı gerektiren araştırma konularında bu dersler daha çok önem kazanır. Öğrenciler, hem nicel hem de nitel araştırma türleri için dersler almaya özendirilse de özellikle istatistik ile ilgili dersleri tercih eden öğrenci yok denecek kadar azdır.
  • kodlu ders, öğrenci işlerinde, ileri eğitimde ya da alanda önemli profesyonel deneyimden önce eş zamanlı asistanlıkları olmayan tüm yüksek lisans adayları için gereklidir. Derece programında 12 saatten fazla staj dersi bulunmamaktadır.
  • Öğretimde Araştırmaya Giriş (3 kredi) Öğretim konusunda araştırma yürütme kavramları ve yöntemleri
  • Öğretime Yönelik İstatistik I (3 kredi) Öğretim alanında ve diğer sosyal bilimlerdeki yüksek lisans öğrencilerine istatistik konusunda giriş ve istatistiksel yöntemlerin uygulanması konusundaki ilk derstir. Merkezî eğilim ve değişkenlik, normal dağılım, basit korelasyon ve regresyon, bir ve iki örnekli z ve t testleri ile ki-kare testi. İstatistik yazılımının kullanılması.
  • Öğretime Yönelik İstatistik II (3 kredi / Ön koşul: EDRM 710) Öğretime Yönelik İstatistik I’in devamı. 1 ve 2 örnekler için çıkarım, faktöryel tasarımlar, tekrarlanan ölçüm tasarımları ve çoklu regresyon.
  • Parametrik Olmayan İstatistik (3 kredi / Ön koşul: EDRM 711) Öğretim alanında ve sosyal bilimlerde parametrik olmayan uygulamalı istatistik. Tekrarlanan ölçümler ve faktoryel tasarımlarda dağılım içermeyen çıkarım, mantıksal regresyon ve log-lineer analizi. İstatistik yazılımının kullanımı.
  • Araştırma ve İstatistiksel Paketler (3 kredi / Ön koşul: EDRM 710 ve EDRM 711) Öğretim araştırmasındaki istatistiksel paketlerin gelişmiş kullanımı. İçerik değişkendir; konular önceden duyurulur.
  • Öğretim Anket Araştırmalarının Tasarımı ve Analizi (3 kredi) Öğretim anket araştırmalarındaki konular: anketlerin tasarımı, örnekleme, veri toplama, yanıt vermeyenlerle ilgili yapılacaklar, anket araştırması görüşmeleri, rastgele seçilmiş yanıt teknikleri, veri tablolaştırma ve grafik olarak betimleme.
  • Araştırma Stajı (her biri için 3’er kredi / Ön koşul: Öğretim Araştırması Komitesinin rızası) Bir okul, devlet kurumu, üniversite bölümü ya da bürosunda ya da işbirlikli bir kurumda gözetim altında araştırma deneyimi.
  • Öğretim Alanında Nitel Araştırma (3 kredi) Doğal soruşturma, katılımcıların gözlemlenmesi, görüşmeler yapma, etnografya, öğretime yönelik tarih ve biyografi, sözlü tarih, görsel toplumbilim
  • Yapısal Denklem Modellemenin İlkeleri ve Uygulamaları (3 kredi / Ön koşul: EDRM 711 ya da eşdeğeri) Güvenilirlik analizi, doğrulayıcı faktör analizi ve gözlemlenmiş ve gizil değişkenlerle yol analizi de dâhil olmak üzere kovaryans yapısal modelleme kuramları ve uygulamaları.
  • Deney Tasarımı ve Analizi (3 kredi / Ön koşul: EDRM 711 ya da eşdeğeri) Öğretime yönelik deney yapımında sonuç çıkarmaya yönelik istatistiğin rolüne yönelik bir anlayış geliştirilmesine, istatistiksel analizde ortak testlerle ilgili çalışma bilgisine ve öğrencinin istatistiksel testleri uygulamasını içeren deneyleri tasarlama ve uygulama becerisi.
  • Korelasyon ve Çok Değişkenli Yöntemler (3 kredi / Ön koşul: EDRM 711) Kısmi ve çoklu korelasyon yöntemleri, çoklu regresyon, çok değişkenli varyans analizi, diskriminant analizi ve kanonik korelasyonu içeren gelişmiş istatistiksel uygulamalar.
  • Araştırma Tekniklerine dair Seminer (3 kredi / Ön koşul: ileri düzey doktora durumu ya da eğitmenin rızası) Öğretime yönelik araştırmada nitel ve/ya da nicel yöntemlerdeki kuramsal ve deneysel konular. İçerik değişkendir; konular önceden duyurulur.
  • Öğretim Alanında Tez Semineri (3 kredi / Ön koşul: ileri düzey doktora adayı pozisyonu) Konular, öğretim alanında önemli bir araştırmanın planlanması ve yürütülmesindeki başlıca sorunları içerir. Birkaç fakülte üyesi katılır; adayların tezleriyle temel olarak ilgili olan orijinal araştırma tasarımlarını analiz edilmeleri için sunduğu bir forum sağlanır.
  • Müzik Eğitiminde Özel Araştırma Projesi (MUED 890) Müzik eğitimi araştırmalarında doktora düzeyinde uzmanlaşma çalışmasıdır. Her aday müzik eğitiminde özel araştırma projesi tamamlamak zorundadır. Bu proje yerel, bölgesel ya da ulusal bir müzik eğitimcileri toplantısında (sempozyum, kongre gibi) sunum için uygun kalite ve kapsamda ve yayımlanabilir nitelikte olmalıdır. Bu proje adayın tez projesinden farklıdır.
  • Avustralya New South Wales Üniversitesinde Araştırma Alanı Dersleri
  • MUSC5130 Müzikte Araştırma: Başta müzikoloji olmak üzere, müziğin, tarih, analiz, performans, kayıt vb. alanlarındaki başlıca yayınlar üstüne eleştirel değerlendirmelerin yapıldığı ve bu alanlarda araştırmanın kavramsal yapılarının işlendiği bir derstir. Özellikle güncel konu başlıkları üstünde durulur. Öğrenciler bu alanların araştırılmasıyla ilgili-gerekli yöntemsel becerilerle donatılır.
  • MUSI5131 Performansta Araştırma:
  • Müzikal performansı müzikteki
  • araştırmaların nasıl etkilediğini incelemek üzere düzenlenmiştir. Müzikte
  • performans ile bilimsel düşüncenin yüzyıllardır süren etkileşimleri sonucu oluşan
  • sayısız kaynakları inceleyerek pratik uygulamaların nasıl oluştuğu sorusuna yanıt
  • aranır. İcra pratikleri araştırma alanında, özellikle ritim ve tempo ile ilgili her tür
  • yorum ve süslemeler üstüne yapılmış tarihî bilimsel inceleme ve yayınlardaki
  • ayrıntılı sonuçlara dayalı tartışmaların ele alınması söz konusudur. Dersin
  • işlenişinde, orijinal el yazmaları, basılı materyaller, ses kayıtları gibi zengin
  • materyallerden yararlanılır.
  • MUSI5122 Müzik Eğitiminde Araştırma: Müzik eğitimi alanı
  • araştırmalarındaki temel yaklaşımlar ve yöntemler incelenir. Ders, kalitatif, felsefi,
  • tarihî, tanımlayıcı, deneysel araştırma teknikleri ve yöntemlerinin yanı sıra
  • araştırmanın kavramsal yapısını da tanıtır. Müzik eğitimindeki önemli araştırmaların
  • eleştirel değerlendirmelerini ve yorumlarını içerir.
  • ARTS5022 Nitel Araştırma Yöntemleri: Sosyal bilimlerde nitel araştırmanın rolüne dair bir anlayış, nitel yöntemlerin kullanımı konusunda bilgi ve deneyim, kullanımlarıyla ilgili sosyal, kuramsal ve politik bağlam ile sınırlamalarının değerlendirmesini sunmayı amaçlar. Nitel veri analizi ile nitel araştırmanın yazılması ve sunulmasını içerir.
  • EDTS5120 Nitel Araştırma Yöntembilimi: Ders, farklı nitel yöntem türlerinin incelenmesine odaklanır. Araştırmanın çeşitli yönleri ele alınır: betimsel yöntemler, görüşme teknikleri, anketlerin oluşturulması, veri toplama (ve bunlarla ne yapılacağı), araştırma süreçleri ve iletişim yolları (çoklu ortam). Metin yorumu, yazılı, sözlü ve sözlü olmayan (sanat, müzik), konu ve içerik analizi, konu oluşum türleri ve bilgi ile kuram arasındaki ilişkiye vurgu yapılır.
  • EK 2 AYRINTILI WEB ADRESLERİ Türkiye Örnekleminin Lisansüstü Eğitim Yönetmelikleri (TAMAMI Kasım 2006) TR/G http://www.egtbil.gazi.edu.tr/egitimbilimleri/Formlar/yonetmelik.doc TR/Mhttp://ebe.marmara.edu.tr/leosy.html ve http://ebe.marmara.edu.tr/yokody.html TR/S http://www.sosyalbil.selcuk.edu.tr/yonetmelik.htm TR/İDE http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php?KOD=13260 TR/AİB http://www.sbe.ibu.edu.tr/yonetmelik.html Türkiye Örnekleminin Ders İçerikleri (TAMAMI Kasım 2006) TR/G Enstitü ve Ana Bilim Dalı’nın özel izinleri ile elden alınabilmiştir.
  • TR/M Müzik Eğitimcisi Kıvılcım GÜRSOY’un çabaları ile Enstitü onayı alınarak e
  • posta ile iletilmiştir.
  • TR/S Yrd. Doç. Dr. N.YAĞIŞAN’ın çabaları ile Enstitü ve Ana Bilim Dalı
  • Başkanlığı onayı alınarak e-posta ile iletilmiştir.
  • TR/İDE http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php?KOD=10874 ve
  • http://www.deu.edu.tr/DEUWeb/Icerik/Icerik.php?KOD=613
  • TR/AİB http://www.sbe.ibu.edu.tr/Dersicerikleri/muz.htm
  • USA/SC: University of South Carolina Ders İçerikleri (TAMAMI Ocak 2007)
  • http://www.sc.edu/bulletin/archives/2006-2007/grad/GMusic.html
  • http://registrar.sc.edu/html/Course_Listings/Columbia/200741/MUED200741.htm
  • http://www.sc.edu/bulletin/archives/2006-2007/grad/GCoEdCourses.html
  • http://registrar.sc.edu/html/Course_Listings/Columbia/200711/EDRM200711.htm
  • CA/WO: The University of Western Ontario Ders İçerikleri (TAMAMI Aralık 2006)
  • http://www.music.uwo.ca/admissions/grad_doctoral.html
  • http://www.music.uwo.ca/admissions/grad_courses.html
  • http://www.music.uwo.ca/admissions/grad_ma_mmus.html
  • AU/NSW: University of New South Wales Ders İçerikleri (TAMAMI Kasım 2006)
  • http://empa.arts.unsw.edu.au/futurestudents/phd_hb.php?level=rsrch&program=128
  • &hbentry=PhD_in_Music_Education
  • http://music.arts.unsw.edu.au/futurestudents/#mmus2396 ve 8226
  • http://www.arts.unsw.edu.au/research/pgprograms/masters_hb.php?level=rsrch&pro
  • gram=2356&hbentry=Master_of_Music
  • http://www.arts.unsw.edu.au/research/pgprograms/masters_hb.php?level=rsrch&pro
  • gram=2357&hbentry=Master_of_Music_Education
  • http://music.arts.unsw.edu.au/postgraduate%20handbook%20
  • %20version%201,%202006_final.pdf http://music.arts.unsw.edu.au/currentstudents/postgraduate.php http://education.arts.unsw.edu.au/futurestudents/pgresearch/program.php?level=rsr ch&program=2354 http://music.arts.unsw.edu.au/currentstudents/UGHB%202006
  • %20Version%201_August%202006.pdf
  • http://music.arts.unsw.edu.au/futurestudents/postgraduate.php#mmused2397
  • NO/AM: Norwegian State Academy of Music Ders İçerikleri (TAMAMI Aralık 2006)
  • http://www.nmh.no/English/courses ve
  • http://www.nmh.no/English/English/ECTS/institution_html
  • http://www.nmh.no/studietilbud/doktorgradsstudiene/en
  • http://www.nmh.no/studietilbud/mastergradstudiene/musikkpedagogikk/en
There are 70 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Other ID JA42YC75NK
Journal Section Articles
Authors

İtır Eskġoğlu This is me

Publication Date December 1, 2010
Submission Date December 1, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 8 Issue: 4

Cite

APA Eskġoğlu, İ. (2010). TÜRKİYE İLE KANADA, NORVEÇ, ABD VE AVUSTRALYA LİSANSÜSTÜ MÜZİK EĞİTİMİ PROGRAMLARINDAKİ ARAŞTIRMA ALANI DERSLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 1019-1056.

The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.