Bu çalışmada, İlköğretim 5. Sınıf Fen Bilgisi Dersinde Isı ve Isının Maddedeki Yolculuğu ünitesinin
öğretiminde, yaratıcı drama yönteminin etkisi sınanmaktadır. Bu amaçla, 36 öğrenci deney grubuna, 36
öğrenci de kontrol grubuna yansız atama yoluyla seçilmiştir. Programın başında ön-test amacıyla ve
programın sonunda son-test amacıyla 25 maddelik çoktan seçmeli başarı testi kullanılmıştır. Kontrol
Grubundaki öğrencilere geleneksel yöntemlerle, Deney Grubundaki öğrencilere ise yaratıcı drama
yöntemiyle 4 hafta süreyle ders işlenmiştir. Araştırma sonucu elde edilen veriler aritmetik ortalama,
standart sapma ve t testi kullanılarak çözümlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerden her dersin sonunda derse
ilişkin görüş ve duygularını yazmaları istenmiş ve.bu veriler üç araştırmacı tarafından, birbirinden
bağımsız olarak incelenmiştir. Uygulama sonucunda, hem Kontrol Grubu öğrencilerinin hem de Deney
Grubu öğrencilerinin Isı ve Isının Maddedeki Yolculuğu ünitesine ilişkin bilgi düzeylerinin arttığı
görülmüştür. Ancak, Deney Grubu ile Kontrol Grubu son-test puanları karşılaştırıldığında puanları
arasındaki fark [t(70)=6.054, p < .05] Deney Grubu lehine anlamlı bulunmuştur. Elde edilen veriler,
yaratıcı drama yöntemiyle gerçekleştirilen İlköğretim 5. sınıf Fen Bilgisi dersi Isı ve Isının Maddedeki
Yolculuğu ünitesi öğretiminin geleneksel öğretim yöntemine göre daha etkili olduğunu göstermektedir.
In this study, the effect of creative drama method on achievement of the 5th grade elementary school
students in teaching “heat and its transfer in matter ” unit was investigated. For this purpose, 36 students
were selected for the experimental group, and 36 students were selected for the control group by random
sampling method. Multiple choose 25 questions achievement test was used for a pre-test before starting
the program. Creative drama method was applied to the experimental group, and traditional learning
method was applied to the control group. The program lasted for four weeks, and 3 hours each week and
at the end of the program 25 questions achievement test was used for a post-test. The results were
analyzed x, sd and t Test. Besides, at the end of each course the students were asked to write down their
comments on the course. Those comments were examined by three researchers individually. At the
end of the program it has been observed that both the control and the experimental groups’ level of
knowledge related to “heat and its transfer in matter ” unit increased. However, there is a meaningful
difference between the post-test points in favor of the experimental group [t(70)=6.054, p < .05]. The
results of the research has shown that teaching “heat and its transfer in matter ” unit of the 5th grade
elementary school by using creative drama method is more effective in achievement of the students than
traditional learning method.
Diğer ID | JA46JD39JM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 3 |