Piyano eğitiminde özellikle küçük yaşlarda karşılaşılan ilgi ve dikkat problemlerinin giderilmesinde ve etkin öğrenmenin sağlanmasında, çocuğun sevdiği ya da ilgisini çekebilecek yöntemler öğrenmeyi aktif hâle dönüştürebilir. Bu çalışmada, ilköğretim çağındaki bir çocukla sürdürülen piyano dersi ve bu derste yapılan bir uygulama anlatılmaktadır. Okula yeni başlayan ve okuma yazmayı yeni öğrenen 7 yaşındaki bir çocukla yapılan çalışma içerisinde, tekerlemeler yoluyla nota öğretimi yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada sekizlik notaların öğretilmesinde öğrencinin ilgisini çekebilecek ve dağarcığında bulunan tekerlemelerden faydalanılmıştır. Yapılan değerlendirmelerde çocuğun hem piyano dersine ilgisinin arttığı hem de sekizlik notaların çalınmasında önemli ölçüde başarı sağladığı gözlenmiştir.
In piano education especially in small aged, to remove the interest and attention
problems and to provide the effective learning, using some strategies that liked and
interested by child can convert learning to active learning In this study a piano class
continued by a primary education student and an application performed in this class
has explained. Note teaching method by tongue twister has used in this study by
seven aged primary education student who has just learned the reading and writing
and has just started to elementary school. In this study tongue twisters that can be
interesting for child and stored in his memory has used to teach the eight notes. In
the assesment proces, it has observed that the interest of the child to piano class has
increased and the playing level of eigth notes has been markedly succeed.
Diğer ID | JA52FU32KD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 3 |