Bu araştırma, sınıf öğretmenliği alanında öğrenim gören öğrencilerin van Hiele geometrik düşünce seviyelerini belirlemek ve bu seviyelerle mezun oldukları lise türü, lise alanı, lise ortalaması, ÖSS(Öğrenci Seçme Sınavı) puanları, lisans ortalamaları ve cinsiyet değişkenleri arasında anlamlı fark olup olmadığını incelemek amacındadır. Araştırma, Ankara’daki bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde 2006-2007 eğitim öğretim yılı, ikinci yarıyıl, sınıf öğretmenliği eğitimi ana bilim dalı Matematik Öğretimi II dersini almakta olan ve rastgele seçilen 138 sınıf öğretmeni adayı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma nicel araştırma yönteminin tarama modelinde olup betimsel bir araştırmadır. Kullanılan veri toplama araçları, van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri Ölçeği ve araştırmacılar tarafından geliştirilen demografik bilgi formudur. Verilerin analizinde SPSS (Statistical Package for social Sciences) programı altında bulunan frekans, yüzde, çapraz tablolar, ilişkisiz örneklemler t-testi ve ilişkisiz örneklemler için tek faktörlü varyans analizi (One-Way Anova) teknikleri kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara bakıldığında, van Hiele geometrik düşünce düzeyleri ile cinsiyet arasında anlamlı farklar elde edilmiş, diğer değişkenler arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Bu bulgular doğrultusunda eksiklikler açıklanmaya çalışılmış ve öneriler sunulmuştur.
Geometri öğretimi van Hiele geometrik düşünme düzeyleri öğretmen eğitimi
This study is accordance to obtain van Hiele geometric thinking level of students that studying in primary
teaching field and to look significance between this level with graduation type of high school, high school
sphere, high school average, ÖSS(Öğrenci Seçme Sınavı) points, university academic average and sex.
This research applied on 138 primary teaching students that chosen randomly which have been taken
Mathematics Education II Lesson in one of the government education facility at Ankara in 2006-2007
education years, second semester. This research is investigation model of quantitative research methods
and also it is descriptive research. The used data collection tool were van Hiele Geometric Thinking
Levels Scale and demographic knowledge form which developed by researchers. In data analysis, on
SPSS (Statistical Package for social Sciences) program’s frequency, percentage, crosstabs, independent
sample T-test and independent sample One-Way Anova techniques have been used. When we have looked
the findings between van Hiele geometry thinking levels and sex variable the significance differences
have been gained and other variables haven’t. Direction of these findings, deficiencies could able to
explain and suggestions have been presented.
Geometry teaching van Hiele geometric thinking levels teacher education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA88ZP83FY |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 2 |