Bu çalışmanın amacı, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlanan yeni ortaöğretim matematik programındaki alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik öğretmenlerin görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2007-2008 öğretim yılında Trabzon il merkezi, Akçaabat, Vakfıkebir, Çarşıbaşı, Araklı ve Beşikdüzü ilçe merkezlerinde görev yapan 47 ortaöğretim matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüş formu ve gözlem kullanılmıştır. Elde edilen nitel verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular yapılan hizmet içi seminerlerin yetersiz olduğunu göstermektedir. Ayrıca öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları hakkında olumlu görüşler belirtmelerine karşın bu yaklaşımları kullanmadıkları, bunun yerine yazılı sınav ve testleri tercih ettikleri belirlenmiştir.
Ortaöğretim matematik dersi öğretim programı alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımları matematik öğretmenlerinin görüşleri
The purpose of this study is to determine the secondary mathematics teachers’ views about
alternative assessment. The present study was implemented 47 secondary mathematics
teachers from Trabzon and the district area of Akçaabat, Vakfıkebir, Çarşıbaşı, Araklı and
Beşikdüzü. Data were gathered through a questionnaire and observation. Qualitative data
were examined through descriptive analysis. Results showed that teachers did not favour
implementing alternative assessment approaches, although those had positive attitudes.
Moreover, it was found that in-service training was insufficient for explaining and
implementing alternative assessment. In addition, lacking of time and crowded classroom are
the most important problems that teachers face.
Secondary mathematics education program alternative assessment mathematics teachers’ views
Diğer ID | JA28EU26TM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 2 |