Aim of this research is to examine effect of cooperative learning and traditional learning on
achievement and attitudes in mathematics. Two ninth classes have been selected. Quantitative
research design was pretest-posttest. We used “Mathematics Achievement Test” and “Scale
of Attitude toward Mathematics” to measure students’ achievement and attitudes. We
observed that there was a statistical significant difference on students’ achievement scores
(t(58)=3,91, p < ,001) and attitudes (t(58)=2,465, p < ,05) in favor of treatment group in result of
t-test using the difference posttest-pretest points. Individual interviews have been made to
determine reasons of this effect. The findings have been analyzed using descriptive method.
Cooperative learning mathematics achievement attitude toward mathematics
Bu çalışmada, işbirlikli öğrenmenin geleneksel öğretim yöntemlerine kıyasla matematikte
başarıya ve tutuma etkisi araştırılmıştır. Araştırmaya iki dokuzuncu sınıf alınmıştır. Deneysel
bölüm için ön-test son-test deney ve kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Öğrencilerin
başarıları çoktan seçmeli matematik başarı testiyle tutumları, geçerliliği ve güvenirliği
yapılan tutum ölçeğiyle belirlenmiştir. Sontest-öntest fark puanlarına bağlı yapılan t-testi
analizinin sonucunda işbirlikli öğrenmenin matematikte başarıyı (t(58)=3,91, p < ,001) ve
tutumu (t(58)=2,465, p < ,05) artırmada daha etkili olduğu saptanmıştır. Bu etkinin nedenlerini
belirlemek için bireysel görüşmeler yapılmış ve deney grubundaki öğrencilerin uygulamaya
dair genel görüşleri yazılı olarak alınmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemine
göre incelenerek başarıyı ve tutumu etkileyen faktörler araştırılmıştır
İşbirlikli öğrenme matematik başarısı matematiğe karşı tutum
Diğer ID | JA56TF33RD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 2 |