Bu çalışmada, eğitim alanında yapılan, ulusal hakemli dergilerde yayımlanmış makalelerde karşılaşılan grafik, *tablo ve yorumlamalardaki açıklama ve gösterim hataları üzerinde durulmuştur. Bu amaçla 1999-2006 yılları arasında yayımlanmış olan makale ve bildiri metinleri incelenmiştir. Yapılmış olan çeşitli istatistiksel hatalara örnek teşkil edebilecek olanlardan kesitler alınıp ayrıntılı olarak incelenmiştir. İncelemeler sonucunda, istatistiksel kavramların doğru kullanılmadığı ya da birbirlerinin yerine hatalı olarak kullanıldığı, amaca uygun grafik hazırlanamadığı ve yapılan analizlere yönelik özet tabloların hazırlanmasında güçlük çekildiği, bağımlı ve bağımsız grup t testlerinin nasıl yapılması ve hipotezlerin hangi koşullar altında kabul/ret edilmesi gerektiğinin bilinmediği, test sonuçlarının metin içerisinde gösterimlerinde hatalar yapıldığı gözlenmiştir.
Focus of this study is mistakes made on evaluation and representation of graphics and tables
within education articles published in national journals with referees. Articles and
declarations published within 1999-2006 have been investigated. Samples representing
various statistical mistakes were collected and examined. Conclusions are; wrong usage of
statistical concepts, graphics aren't satisfying the purpose, inappropriate evaluation of
graphics, insufficient knowledge in how to conduct t tests for dependent and independent
groups, difficulty in preparing summary tables of analysis made, not knowing under what
conditions hypotheses are to be accepted or rejected, mistakes in representation of test results
within the text.
Scientific research methodological mistake statistical mistake
Diğer ID | JA94YB36EU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 8 Sayı: 1 |