Bu araştırma, birleştirilmiş sınıf uygulamasında öğretmenlerin öğretme- öğrenme sürecinde karşılaştığı
sorunları tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin, birleştirilmiş sınıf
uygulamasında ne gibi problemlerle karşılaştığı ve bu problemlere nasıl çözüm bulunabileceği konusu
incelenmiştir. Araştırmada survey yöntemi kullanılmıştır. Araştırma örneklemini Erzurum merkeze bağlı
birleştirilmiş sınıflı okullar dâhil olmak üzere, Erzurum ilinin ilçelerinden Narman, Oltu, Pasinler ve
Tortum ilçelerindeki 170 birleştirilmiş sınıflı ilköğretim okulunda görev yapan 187 öğretmen
oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu aracılığıyla toplanmıştır.
Verilerin analizinde, t testi, tek yönlü varyans analizi ve LSD Post Hoc test tekniği kullanılmıştır. Anketin
kapsam geçerliliği ilgili alan uzmanlarıyla görüşülüp ifadeler üzerinde tartışılmış, gerekli düzeltmeler
yapılmıştır. Güvenilirliği belirlemek için Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısına bakılmıştır. Cronbach
Alpha iç tutarlılık katsayısı 0.85 olarak bulunmuştur. Araştırmada; birleştirilmiş sınıflarda görev yapan
öğretmenlerin, birleştirilmiş sınıf uygulamasında; “öğretmen yeterliliği”, “okul olanakları”, “programın
yapısı”, “okul-aile işbirliği” ve “öğrencilerden kaynaklanan sorunlarla karşı karşıya bulundukları
sonucuna ulaşılmıştır.
This research was carried out to determine the problems teachers faced in learning and teaching process
in a unified classroom. The problems teachers faced in a unified class practice were discussed in the
research. Survey method was used in the research. The research sample consists of 187 teachers teaching
in 170 primary schools with unified classes in the towns Narman, Oltu, Pasinler and Tortu in Erzurum.
Data have been collected through the questionnaire developed by the researcher. T test, One-Way
ANOVA and LSD Post Hoc test techniques were used in data analysis. Content validity of questionnaires
were piloted and revisions were made in terms of language, meaning and writings. The reliability of the
questionnaire was found as Cronbach Alpha 0.85. In the research, it was concluded that teachers
teaching in unified classes faced certain problems in these classes resulting from lack of teachers and
school resources, structure of program, school-parents cooperation and students.
Diğer ID | JA88AM67HZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 3 |