Araştırma, ADÖ yaklaşımının ilköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin akademik
başarılarına ve kalıcılık düzeylerine etkisini incelemek için gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2006-2007
eğitim-öğretim yılı birinci döneminde Ankara ili, Elmadağ ilçesi, Lalahan ve Yaşar Doğu İlköğretim
Okullarının 7. sınıflarında yapılmıştır. Araştırmada deney ve kontrol gruplu deneysel desen
kullanılmıştır. Araştırmaya, deney (N=30) ve kontrol (N=30) gruplarından toplam 60 öğrenci katılmıştır.
Araştırmada, veri toplama amacıyla geliştirilen “Akademik Başarı Testi”nden elde edilen nicel veriler ve
çalışmanın sonunda öğrenciler ile yapılan görüşmelerden toplanan nitel veriler kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda, ADÖ yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde kullanılması geleneksel öğrenme
yaklaşımlarına göre öğrencilerin akademik başarılarını artırmada ve öğrenilen bilgilerin kalıcılığını
sağlamada daha etkili olduğu tespit edilmiştir.
Sosyal bilgiler araştırmaya dayalı öğrenme akademik başarı kalıcılık
The study aims at investigating the effect of Inquiry-Based Learning (IBL) approach on academic
achievement and retention (remembering) level of the students during the course of social studies in 7th
grade of primary school. The study was conducted in 7th grades of Lalahan and Yaşar Doğu Primary
Schools, in county of Elmadağ, Ankara in fall term of 2006-2007 academic year. Experimental design
with experimental and control group model was applied in this research. In total, 60 students from the
experimental group (N=30) and control group (N=30) participated to the study. During the study,
quantitative data were collected via “Academic Success Test”, and qualitative data were collected via the
interviews held with the students. It is shown that IBL approach has more positive effects when it is
compared with traditional learning approaches on improving the academic success of the students and
retention level of the information learnt.
Social studies inquiry-based learning academic achievement retention
Diğer ID | JA36RZ35NT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 4 |