Bu arastırmanın amacı yapılandırmacı ögrenme ortamının duyussal ve bilissel ögrenme ürünleri üzerindeki etkisinisaptamaktır. Çalısmada yapılandırmacı ve geleneksel sınıflardaki ögrencilerin temel ve üst düzey ögrenmeler ileproblem çözme becerilerindeki erisi ve kalıcılık puanları arasında anlamlı farklar olup olmadıgı karsılastırılmıstır. GaziÜniversitesi Mesleki Egitim Fakültesi, Çocuk Gelisimi ve Egitimi Ögretmenligi Bölümünden 89 ögrenci deney, 91ögrenci kontrol grubunda yer almıstır. Arastırmada hem nicel (kontrol gruplu ön test-son test deseni, temel ve üst düzeyögrenme testleri, problem çözme senaryoları) hem de nitel (gözlem, görüsme, ögrenme günlükleri) arastırma tekniklerikullanılmıstır. 14 hafta süren uygulamada kontrol grubunda geleneksel ögrenme yaklasımı, deney grubundayapılandırmacı ögrenme yaklasımı kullanılmıstır. Bulgulara göre, yapılandırmacı ögrenme ortamlarındaki ögrenenlerindersten daha fazla zevk aldıgı, ögrenme etkinliklerine daha istekle katıldıgı, kendine daha fazla güvendigi, daha fazla isbirligi yaptıgı, diger arkadaslarının görüslerini dinledigi ve saygı duydugu görülmüstür. Yapılandırmacı ve gelenekselögrenme sınıflarındaki ögrencilerin üst düzey ögrenme erisi ve kalıcılık puanları ile problem çözme becerisi erisipuanları arasında yapılandırmacı sınıflar lehine anlamlı farklılıklar vardır. Bu nedenle arastırmanın sonunda egitimfakültelerindeki derslerin ögrenciyi merkeze alan ve bilgiyi yapılandırmaya olanak tanıyan ögrenme yaklasımları ileislenmesi önerilmistir.
Bu arastırmanın amacı yapılandırmacı ögrenme ortamının duyussal ve bilissel ögrenme ürünleri üzerindeki etkisinisaptamaktır. Çalısmada yapılandırmacı ve geleneksel sınıflardaki ögrencilerin temel ve üst düzey ögrenmeler ileproblem çözme becerilerindeki erisi ve kalıcılık puanları arasında anlamlı farklar olup olmadıgı karsılastırılmıstır. GaziÜniversitesi Mesleki Egitim Fakültesi, Çocuk Gelisimi ve Egitimi Ögretmenligi Bölümünden 89 ögrenci deney, 91ögrenci kontrol grubunda yer almıstır. Arastırmada hem nicel (kontrol gruplu ön test-son test deseni, temel ve üst düzeyögrenme testleri, problem çözme senaryoları) hem de nitel (gözlem, görüsme, ögrenme günlükleri) arastırma tekniklerikullanılmıstır. 14 hafta süren uygulamada kontrol grubunda geleneksel ögrenme yaklasımı, deney grubundayapılandırmacı ögrenme yaklasımı kullanılmıstır. Bulgulara göre, yapılandırmacı ögrenme ortamlarındaki ögrenenlerindersten daha fazla zevk aldıgı, ögrenme etkinliklerine daha istekle katıldıgı, kendine daha fazla güvendigi, daha fazla isbirligi yaptıgı, diger arkadaslarının görüslerini dinledigi ve saygı duydugu görülmüstür. Yapılandırmacı ve gelenekselögrenme sınıflarındaki ögrencilerin üst düzey ögrenme erisi ve kalıcılık puanları ile problem çözme becerisi erisipuanları arasında yapılandırmacı sınıflar lehine anlamlı farklılıklar vardır. Bu nedenle arastırmanın sonunda egitimfakültelerindeki derslerin ögrenciyi merkeze alan ve bilgiyi yapılandırmaya olanak tanıyan ögrenme yaklasımları ileislenmesi önerilmistir.
Diğer ID | JA55GZ42JY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 4 |