BibTex RIS Kaynak Göster

YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMININ DUYUŞSAL VE BİLİŞSEL ÖĞRENME ÜRÜNLERİNE ETKİS

Yıl 2008, Cilt: 6 Sayı: 4, 629 - 661, 01.12.2008

Öz

Bu arastırmanın amacı yapılandırmacı ögrenme ortamının duyussal ve bilissel ögrenme ürünleri üzerindeki etkisinisaptamaktır. Çalısmada yapılandırmacı ve geleneksel sınıflardaki ögrencilerin temel ve üst düzey ögrenmeler ileproblem çözme becerilerindeki erisi ve kalıcılık puanları arasında anlamlı farklar olup olmadıgı karsılastırılmıstır. GaziÜniversitesi Mesleki Egitim Fakültesi, Çocuk Gelisimi ve Egitimi Ögretmenligi Bölümünden 89 ögrenci deney, 91ögrenci kontrol grubunda yer almıstır. Arastırmada hem nicel (kontrol gruplu ön test-son test deseni, temel ve üst düzeyögrenme testleri, problem çözme senaryoları) hem de nitel (gözlem, görüsme, ögrenme günlükleri) arastırma tekniklerikullanılmıstır. 14 hafta süren uygulamada kontrol grubunda geleneksel ögrenme yaklasımı, deney grubundayapılandırmacı ögrenme yaklasımı kullanılmıstır. Bulgulara göre, yapılandırmacı ögrenme ortamlarındaki ögrenenlerindersten daha fazla zevk aldıgı, ögrenme etkinliklerine daha istekle katıldıgı, kendine daha fazla güvendigi, daha fazla isbirligi yaptıgı, diger arkadaslarının görüslerini dinledigi ve saygı duydugu görülmüstür. Yapılandırmacı ve gelenekselögrenme sınıflarındaki ögrencilerin üst düzey ögrenme erisi ve kalıcılık puanları ile problem çözme becerisi erisipuanları arasında yapılandırmacı sınıflar lehine anlamlı farklılıklar vardır. Bu nedenle arastırmanın sonunda egitimfakültelerindeki derslerin ögrenciyi merkeze alan ve bilgiyi yapılandırmaya olanak tanıyan ögrenme yaklasımları ileislenmesi önerilmistir.

YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMININ DUYUŞSAL VE BİLİŞSEL ÖĞRENME ÜRÜNLERİNE ETKİS

Yıl 2008, Cilt: 6 Sayı: 4, 629 - 661, 01.12.2008

Öz

Bu arastırmanın amacı yapılandırmacı ögrenme ortamının duyussal ve bilissel ögrenme ürünleri üzerindeki etkisinisaptamaktır. Çalısmada yapılandırmacı ve geleneksel sınıflardaki ögrencilerin temel ve üst düzey ögrenmeler ileproblem çözme becerilerindeki erisi ve kalıcılık puanları arasında anlamlı farklar olup olmadıgı karsılastırılmıstır. GaziÜniversitesi Mesleki Egitim Fakültesi, Çocuk Gelisimi ve Egitimi Ögretmenligi Bölümünden 89 ögrenci deney, 91ögrenci kontrol grubunda yer almıstır. Arastırmada hem nicel (kontrol gruplu ön test-son test deseni, temel ve üst düzeyögrenme testleri, problem çözme senaryoları) hem de nitel (gözlem, görüsme, ögrenme günlükleri) arastırma tekniklerikullanılmıstır. 14 hafta süren uygulamada kontrol grubunda geleneksel ögrenme yaklasımı, deney grubundayapılandırmacı ögrenme yaklasımı kullanılmıstır. Bulgulara göre, yapılandırmacı ögrenme ortamlarındaki ögrenenlerindersten daha fazla zevk aldıgı, ögrenme etkinliklerine daha istekle katıldıgı, kendine daha fazla güvendigi, daha fazla isbirligi yaptıgı, diger arkadaslarının görüslerini dinledigi ve saygı duydugu görülmüstür. Yapılandırmacı ve gelenekselögrenme sınıflarındaki ögrencilerin üst düzey ögrenme erisi ve kalıcılık puanları ile problem çözme becerisi erisipuanları arasında yapılandırmacı sınıflar lehine anlamlı farklılıklar vardır. Bu nedenle arastırmanın sonunda egitimfakültelerindeki derslerin ögrenciyi merkeze alan ve bilgiyi yapılandırmaya olanak tanıyan ögrenme yaklasımları ileislenmesi önerilmistir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA55GZ42JY
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gürcü ERDAMAR Koç Bu kişi benim

Melek Demirel Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2008
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Koç, G. E., & Demirel, M. (2008). YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMININ DUYUŞSAL VE BİLİŞSEL ÖĞRENME ÜRÜNLERİNE ETKİS. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 629-661.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı