Ülkemizde ilk öğretmen yetiştiren kurum 1848 yılında kurulmuştur. Bu, öğretmenliğin bir meslek
olarak kabulünün tarihidir. Geçen yaklaşık 160 yıllık süre içinde öğretmen yetiştirme programlarında
pek çok değişiklik olmuştur. En son 1997-1998 eğitim ve öğretim yılında uygulanmaya başlanan sekiz
yıllık zorunlu ilköğretim uygulaması nedeniyle öğretmen yetiştirme lisans programlarında değişiklik
yapılmıştır. Çağdaş öğretmen yetiştirme literatürünün ve ülkemiz gerçeklerinin ışığında program
geliştirme ilkelerine uygun olarak programın değerlendirilmesi ve sonuçlarına göre program geliştirme
çalışması yapılması gerekirken, yeni bir program uygulanmaya konmuştur. 2006-2007 eğitim ve öğretim
yılından itibaren kademeli olarak izlenecek olan bu program öğretmen yetiştirmeyi en azından 40 yıl
geriye götürmüştür. Programlarındaki muhteva kategorilerinin ağırlığı ve düzeni, öğretmenlik meslek
bilgisi adı altında okutulan 43 çeşit ders, alan bilgisi, genel kültür, öğretmenlik meslek bilgisi derslerinin
ayırt edilememiş olması ve ülkemizin coğrafi konumu nedeniyle uzun uğraştan sonra programlara
yerleştirilmiş olan esas alan, yan alan uygulamasının kaldırılmış olması programın yetersizliğinin
görünen kanıtlarıdır.
Öğretmen yetiştirme lisans programları program değerlendirme
The first teacher education institution in Turkey was established in 1948, which demarcates the
date when teaching started to be considered as a profession. There have been many changes in the
teacher education program in the past 160 years, the latest of which was the one due to the introduction
of the 8-year compulsory ecucation in 1997-1998 educational year. While it is necessary to evaluate the
current curriculum according to the principles of curriculum development and carry out a curriculum
development practice in the light of teacher education literature and the context our country is in, a new
program has been initiated. The program, which is to be followed step by step starting from the 2006-
2007 educational year, has retrogressed teacher education at least back to 40 years before. The apparent
evidence to the ineffenciency of the program is inherent in the order and weight of the content categories,
and in the fact that the 43 courses concerning the teaching profession have not been classifield as
knowledge of the subject matter, general culture, knowledge of teaching profession, and in tha fact that
the practice involving main major subordinatemajor has been ruled out.
Diğer ID | JA62GB68KR |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 2 |