Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve okul yöneticilerinin
maruz kaldıkları yıldırmayı cinsiyet açısından incelemektir. Araştırma, tarama modelindedir.
Araştırmanın örneklemini 2004-2005 eğitim-öğretim yılında Ankara’nın 4 merkez ilçesinde görevli 347
öğretmen ve okul yöneticisi oluşturmaktadır. Veriler, öğretmenlerin maruz kaldıkları yıldırmanın sıklığını
ölçmek için 5’li Likert türü ölçekten oluşan anketle toplanmıştır. Araştırmada frekans (f), yüzde (%), kaykare
(χ2) ve t-testi hesaplanmıştır. Araştırmanın sonucunda; ilköğretim okullarında görev yapan erkek
öğretmenler, “Kendini gösterme ve iletişim, sosyal ilişkiler, itibara saldırı, yaşam kalitesi ve mesleki
durum” alt boyutlarında kadın öğretmenlere göre daha fazla yıldırmaya maruz kaldıkları, bu kişilere
yönelik yıldırmaya başvuranların dörtte üçünün erkek, dörtte birinin ise kadın olduğu saptanmıştır.
The aim of this study is to determine the rates of occurrence of the course of mobbing between
the employees of the primary schools The domain of the research planned in a screening model covers
the staffs who are in 16 primary schools in four central districts of Ankara in Ankara in 2004-2005
education years. The questionnaire is made up of four separate dimensions in fivefold Likert type is
prepared in order to measure the frequency of the intimidating behaviors to which the staff of education
and managers are exposed. Frequency distribution, percentage and t-test were determined in an analysis
of the data gathered in the survey, which showed that male teachers and managers in sub-categories
"capturing attention and communication, social relations, damage to reputation, life quality, and
professional status" were exposed to mobbing more than female teachers and managers. According to the
results of the survey, three-fourths of those subjecting those people to mobbing were male and the
remaining one-fourths were females
Diğer ID | JA25AA76KU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 5 Sayı: 2 |