BibTex RIS Cite

TEZSİZ YÜKSEK LİSANS (TYL) PROGRAMINDAKİ UYGULAMALI DERSLERDE UYGULAMANIN BİR PARÇASI OLAN ÖDEVLER HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ

Year 2006, Volume: 4 Issue: 3, 275 - 285, 01.09.2006

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının Eğitim Fakültelerindeki uygulamalı derslerin ödevlerihakkındaki düşüncelerini ve bu ödevlerin eğitim-öğretim açısından neler sağladığını ortaya koymaktır. Çalışma2003-2004 Eğitim-Öğretim yılı 2. yarıyılında KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve MatematikAlanları Eğitimi Bölümünde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma için, 28 sorudan oluşan bir anket toplam 160öğretmen adayına uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, bir dönemde verilen birden fazla ödevin, ödevlerinkalitesini düşürdüğü, ödevlerin öğretmen adaylarının meslekî ilgi ve ihtiyaçlarını yeterli düzeyde karşılamadığıve ödevleri yük olarak gördükleri ortaya çıkmıştır. Bunlar için aynı dönem içinde verilen ödevlerin sayısınınazaltılması veya hafifletilmesi, ödevlerin öğretmen adaylarının ilgi ve ihtiyaçlarını, meslekî deneyimini artırıcıdüzeyde olması gerektiği, verilen dönütlerin öğretmen adaylarının kendilerine olan güvenlerini artırıcı nitelikteolması gerektiği önerilebilir.

TEZSİZ YÜKSEK LİSANS (TYL) PROGRAMINDAKİ UYGULAMALI DERSLERDE UYGULAMANIN BİR PARÇASI OLAN ÖDEVLER HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ

Year 2006, Volume: 4 Issue: 3, 275 - 285, 01.09.2006

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının Eğitim Fakültelerindeki uygulamalı derslerin ödevlerihakkındaki düşüncelerini ve bu ödevlerin eğitim-öğretim açısından neler sağladığını ortaya koymaktır. Çalışma2003-2004 Eğitim-Öğretim yılı 2. yarıyılında KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve MatematikAlanları Eğitimi Bölümünde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma için, 28 sorudan oluşan bir anket toplam 160öğretmen adayına uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, bir dönemde verilen birden fazla ödevin, ödevlerinkalitesini düşürdüğü, ödevlerin öğretmen adaylarının meslekî ilgi ve ihtiyaçlarını yeterli düzeyde karşılamadığıve ödevleri yük olarak gördükleri ortaya çıkmıştır. Bunlar için aynı dönem içinde verilen ödevlerin sayısınınazaltılması veya hafifletilmesi, ödevlerin öğretmen adaylarının ilgi ve ihtiyaçlarını, meslekî deneyimini artırıcıdüzeyde olması gerektiği, verilen dönütlerin öğretmen adaylarının kendilerine olan güvenlerini artırıcı nitelikteolması gerektiği önerilebilir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA38JN47PA
Journal Section Articles
Authors

Nedim Alev This is me

Nevzat Yiğit This is me

Publication Date September 1, 2006
Submission Date September 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Alev, N., & Yiğit, N. (2006). TEZSİZ YÜKSEK LİSANS (TYL) PROGRAMINDAKİ UYGULAMALI DERSLERDE UYGULAMANIN BİR PARÇASI OLAN ÖDEVLER HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(3), 275-285.

The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.