BibTex RIS Kaynak Göster

TEZSİZ YÜKSEK LİSANS (TYL) PROGRAMINDAKİ UYGULAMALI DERSLERDE UYGULAMANIN BİR PARÇASI OLAN ÖDEVLER HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2006, Cilt: 4 Sayı: 3, 275 - 285, 01.09.2006

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının Eğitim Fakültelerindeki uygulamalı derslerin ödevlerihakkındaki düşüncelerini ve bu ödevlerin eğitim-öğretim açısından neler sağladığını ortaya koymaktır. Çalışma2003-2004 Eğitim-Öğretim yılı 2. yarıyılında KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve MatematikAlanları Eğitimi Bölümünde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma için, 28 sorudan oluşan bir anket toplam 160öğretmen adayına uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, bir dönemde verilen birden fazla ödevin, ödevlerinkalitesini düşürdüğü, ödevlerin öğretmen adaylarının meslekî ilgi ve ihtiyaçlarını yeterli düzeyde karşılamadığıve ödevleri yük olarak gördükleri ortaya çıkmıştır. Bunlar için aynı dönem içinde verilen ödevlerin sayısınınazaltılması veya hafifletilmesi, ödevlerin öğretmen adaylarının ilgi ve ihtiyaçlarını, meslekî deneyimini artırıcıdüzeyde olması gerektiği, verilen dönütlerin öğretmen adaylarının kendilerine olan güvenlerini artırıcı nitelikteolması gerektiği önerilebilir.

TEZSİZ YÜKSEK LİSANS (TYL) PROGRAMINDAKİ UYGULAMALI DERSLERDE UYGULAMANIN BİR PARÇASI OLAN ÖDEVLER HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2006, Cilt: 4 Sayı: 3, 275 - 285, 01.09.2006

Öz

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının Eğitim Fakültelerindeki uygulamalı derslerin ödevlerihakkındaki düşüncelerini ve bu ödevlerin eğitim-öğretim açısından neler sağladığını ortaya koymaktır. Çalışma2003-2004 Eğitim-Öğretim yılı 2. yarıyılında KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen ve MatematikAlanları Eğitimi Bölümünde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma için, 28 sorudan oluşan bir anket toplam 160öğretmen adayına uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, bir dönemde verilen birden fazla ödevin, ödevlerinkalitesini düşürdüğü, ödevlerin öğretmen adaylarının meslekî ilgi ve ihtiyaçlarını yeterli düzeyde karşılamadığıve ödevleri yük olarak gördükleri ortaya çıkmıştır. Bunlar için aynı dönem içinde verilen ödevlerin sayısınınazaltılması veya hafifletilmesi, ödevlerin öğretmen adaylarının ilgi ve ihtiyaçlarını, meslekî deneyimini artırıcıdüzeyde olması gerektiği, verilen dönütlerin öğretmen adaylarının kendilerine olan güvenlerini artırıcı nitelikteolması gerektiği önerilebilir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA38JN47PA
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nedim Alev Bu kişi benim

Nevzat Yiğit Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2006
Gönderilme Tarihi 1 Eylül 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Alev, N., & Yiğit, N. (2006). TEZSİZ YÜKSEK LİSANS (TYL) PROGRAMINDAKİ UYGULAMALI DERSLERDE UYGULAMANIN BİR PARÇASI OLAN ÖDEVLER HAKKINDA ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(3), 275-285.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı