BibTex RIS Cite

OKUL DENEYİMİ I DERSİNDEN ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ VE BU BEKLENTİLERİN KARŞILANMA DÜZEYİ

Year 2006, Volume: 4 Issue: 1, 55 - 72, 01.03.2006

Abstract

Okul Deneyimi I dersi, öğretmen yetiştirme sürecinin hemen hemen başında yer alan bir derstir. Genelolarak amac, öğretmen adaylarn neye aday olduklar konusunda bilgilendirmektir. Gelecekte öğretmenlikmeslei ile ilgili olarak alacaklar derslere daha bilinçli yaklamalar için bu ders, örenciler açsndan önemlibir frsattr. Bu çalışmann ana problemi ve genel amacı, örencilerin Okul Deneyimi I dersinden bilisel,duyusal ve davransal beklentilerini ve bunlarn karlanma düzeyini belirlemektir. Çalışma ile ilgili veriler,aratrmaclar tarafndan gelitirilen anket formunun, Krehir Eitim Fakültesinin farkl bölümlerinde örenimgören birinci snf örencilerine uygulanmas ile elde edilmitir. Anket formu, beklentileri ve beklentilerinkarşılanma düzeylerini belirlemek için sürecin banda ve sonunda olmak üzere iki kez uygulanmtr. Verilerinçözüm ve yorumlanmasnda aritmetik ortalama, t testi ve pearson’s r deerlerinden yararlanlmtr. Çalmasonunda Okul Deneyimi I dersinin, gözlemci beklentilerini karlamad, beklentilerle karlanma düzeylerininyüksekten düşüğe doğru duyusal, davranışsal ve bilişsel boyutlar şeklinde sıralandığı belirlenmitir. Ayrıcabelirtilen boyutlar arasnda anlaml ve pozitif bir ilişki bulunmutur. Boyutlar arasndaki en güçlü ilişkiduyusal ve davransal boyutlar arasndadır.

OKUL DENEYİMİ I DERSİNDEN ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ VE BU BEKLENTİLERİN KARŞILANMA DÜZEYİ

Year 2006, Volume: 4 Issue: 1, 55 - 72, 01.03.2006

Abstract

Okul Deneyimi I dersi, öğretmen yetiştirme sürecinin hemen hemen başında yer alan bir derstir. Genelolarak amac, öğretmen adaylarn neye aday olduklar konusunda bilgilendirmektir. Gelecekte öğretmenlikmeslei ile ilgili olarak alacaklar derslere daha bilinçli yaklamalar için bu ders, örenciler açsndan önemlibir frsattr. Bu çalışmann ana problemi ve genel amacı, örencilerin Okul Deneyimi I dersinden bilisel,duyusal ve davransal beklentilerini ve bunlarn karlanma düzeyini belirlemektir. Çalışma ile ilgili veriler,aratrmaclar tarafndan gelitirilen anket formunun, Krehir Eitim Fakültesinin farkl bölümlerinde örenimgören birinci snf örencilerine uygulanmas ile elde edilmitir. Anket formu, beklentileri ve beklentilerinkarşılanma düzeylerini belirlemek için sürecin banda ve sonunda olmak üzere iki kez uygulanmtr. Verilerinçözüm ve yorumlanmasnda aritmetik ortalama, t testi ve pearson’s r deerlerinden yararlanlmtr. Çalmasonunda Okul Deneyimi I dersinin, gözlemci beklentilerini karlamad, beklentilerle karlanma düzeylerininyüksekten düşüğe doğru duyusal, davranışsal ve bilişsel boyutlar şeklinde sıralandığı belirlenmitir. Ayrıcabelirtilen boyutlar arasnda anlaml ve pozitif bir ilişki bulunmutur. Boyutlar arasndaki en güçlü ilişkiduyusal ve davransal boyutlar arasndadır.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA94CA58NT
Journal Section Articles
Authors

Rüştü Yeşil This is me

Nihat Çalışkan This is me

Publication Date March 1, 2006
Submission Date March 1, 2006
Published in Issue Year 2006 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Yeşil, R., & Çalışkan, N. (2006). OKUL DENEYİMİ I DERSİNDEN ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ VE BU BEKLENTİLERİN KARŞILANMA DÜZEYİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 55-72.

The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.