BibTex RIS Kaynak Göster

OKUL DENEYİMİ I DERSİNDEN ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ VE BU BEKLENTİLERİN KARŞILANMA DÜZEYİ

Yıl 2006, Cilt: 4 Sayı: 1, 55 - 72, 01.03.2006

Öz

Okul Deneyimi I dersi, öğretmen yetiştirme sürecinin hemen hemen başında yer alan bir derstir. Genelolarak amac, öğretmen adaylarn neye aday olduklar konusunda bilgilendirmektir. Gelecekte öğretmenlikmeslei ile ilgili olarak alacaklar derslere daha bilinçli yaklamalar için bu ders, örenciler açsndan önemlibir frsattr. Bu çalışmann ana problemi ve genel amacı, örencilerin Okul Deneyimi I dersinden bilisel,duyusal ve davransal beklentilerini ve bunlarn karlanma düzeyini belirlemektir. Çalışma ile ilgili veriler,aratrmaclar tarafndan gelitirilen anket formunun, Krehir Eitim Fakültesinin farkl bölümlerinde örenimgören birinci snf örencilerine uygulanmas ile elde edilmitir. Anket formu, beklentileri ve beklentilerinkarşılanma düzeylerini belirlemek için sürecin banda ve sonunda olmak üzere iki kez uygulanmtr. Verilerinçözüm ve yorumlanmasnda aritmetik ortalama, t testi ve pearson’s r deerlerinden yararlanlmtr. Çalmasonunda Okul Deneyimi I dersinin, gözlemci beklentilerini karlamad, beklentilerle karlanma düzeylerininyüksekten düşüğe doğru duyusal, davranışsal ve bilişsel boyutlar şeklinde sıralandığı belirlenmitir. Ayrıcabelirtilen boyutlar arasnda anlaml ve pozitif bir ilişki bulunmutur. Boyutlar arasndaki en güçlü ilişkiduyusal ve davransal boyutlar arasndadır.

OKUL DENEYİMİ I DERSİNDEN ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ VE BU BEKLENTİLERİN KARŞILANMA DÜZEYİ

Yıl 2006, Cilt: 4 Sayı: 1, 55 - 72, 01.03.2006

Öz

Okul Deneyimi I dersi, öğretmen yetiştirme sürecinin hemen hemen başında yer alan bir derstir. Genelolarak amac, öğretmen adaylarn neye aday olduklar konusunda bilgilendirmektir. Gelecekte öğretmenlikmeslei ile ilgili olarak alacaklar derslere daha bilinçli yaklamalar için bu ders, örenciler açsndan önemlibir frsattr. Bu çalışmann ana problemi ve genel amacı, örencilerin Okul Deneyimi I dersinden bilisel,duyusal ve davransal beklentilerini ve bunlarn karlanma düzeyini belirlemektir. Çalışma ile ilgili veriler,aratrmaclar tarafndan gelitirilen anket formunun, Krehir Eitim Fakültesinin farkl bölümlerinde örenimgören birinci snf örencilerine uygulanmas ile elde edilmitir. Anket formu, beklentileri ve beklentilerinkarşılanma düzeylerini belirlemek için sürecin banda ve sonunda olmak üzere iki kez uygulanmtr. Verilerinçözüm ve yorumlanmasnda aritmetik ortalama, t testi ve pearson’s r deerlerinden yararlanlmtr. Çalmasonunda Okul Deneyimi I dersinin, gözlemci beklentilerini karlamad, beklentilerle karlanma düzeylerininyüksekten düşüğe doğru duyusal, davranışsal ve bilişsel boyutlar şeklinde sıralandığı belirlenmitir. Ayrıcabelirtilen boyutlar arasnda anlaml ve pozitif bir ilişki bulunmutur. Boyutlar arasndaki en güçlü ilişkiduyusal ve davransal boyutlar arasndadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA94CA58NT
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rüştü Yeşil Bu kişi benim

Nihat Çalışkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2006
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yeşil, R., & Çalışkan, N. (2006). OKUL DENEYİMİ I DERSİNDEN ÖĞRENCİLERİN BEKLENTİLERİ VE BU BEKLENTİLERİN KARŞILANMA DÜZEYİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(1), 55-72.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı