Okul Deneyimi I dersi, öğretmen yetiştirme sürecinin hemen hemen başında yer alan bir derstir. Genelolarak amac, öğretmen adaylarn neye aday olduklar konusunda bilgilendirmektir. Gelecekte öğretmenlikmeslei ile ilgili olarak alacaklar derslere daha bilinçli yaklamalar için bu ders, örenciler açsndan önemlibir frsattr. Bu çalışmann ana problemi ve genel amacı, örencilerin Okul Deneyimi I dersinden bilisel,duyusal ve davransal beklentilerini ve bunlarn karlanma düzeyini belirlemektir. Çalışma ile ilgili veriler,aratrmaclar tarafndan gelitirilen anket formunun, Krehir Eitim Fakültesinin farkl bölümlerinde örenimgören birinci snf örencilerine uygulanmas ile elde edilmitir. Anket formu, beklentileri ve beklentilerinkarşılanma düzeylerini belirlemek için sürecin banda ve sonunda olmak üzere iki kez uygulanmtr. Verilerinçözüm ve yorumlanmasnda aritmetik ortalama, t testi ve pearson’s r deerlerinden yararlanlmtr. Çalmasonunda Okul Deneyimi I dersinin, gözlemci beklentilerini karlamad, beklentilerle karlanma düzeylerininyüksekten düşüğe doğru duyusal, davranışsal ve bilişsel boyutlar şeklinde sıralandığı belirlenmitir. Ayrıcabelirtilen boyutlar arasnda anlaml ve pozitif bir ilişki bulunmutur. Boyutlar arasndaki en güçlü ilişkiduyusal ve davransal boyutlar arasndadır.
Öğretmen yetiştirme okul deneyimi beklenti formasyon dersleri
Okul Deneyimi I dersi, öğretmen yetiştirme sürecinin hemen hemen başında yer alan bir derstir. Genelolarak amac, öğretmen adaylarn neye aday olduklar konusunda bilgilendirmektir. Gelecekte öğretmenlikmeslei ile ilgili olarak alacaklar derslere daha bilinçli yaklamalar için bu ders, örenciler açsndan önemlibir frsattr. Bu çalışmann ana problemi ve genel amacı, örencilerin Okul Deneyimi I dersinden bilisel,duyusal ve davransal beklentilerini ve bunlarn karlanma düzeyini belirlemektir. Çalışma ile ilgili veriler,aratrmaclar tarafndan gelitirilen anket formunun, Krehir Eitim Fakültesinin farkl bölümlerinde örenimgören birinci snf örencilerine uygulanmas ile elde edilmitir. Anket formu, beklentileri ve beklentilerinkarşılanma düzeylerini belirlemek için sürecin banda ve sonunda olmak üzere iki kez uygulanmtr. Verilerinçözüm ve yorumlanmasnda aritmetik ortalama, t testi ve pearson’s r deerlerinden yararlanlmtr. Çalmasonunda Okul Deneyimi I dersinin, gözlemci beklentilerini karlamad, beklentilerle karlanma düzeylerininyüksekten düşüğe doğru duyusal, davranışsal ve bilişsel boyutlar şeklinde sıralandığı belirlenmitir. Ayrıcabelirtilen boyutlar arasnda anlaml ve pozitif bir ilişki bulunmutur. Boyutlar arasndaki en güçlü ilişkiduyusal ve davransal boyutlar arasndadır.
Öğretmen yetiştirme okul deneyimi beklenti formasyon dersleri
Diğer ID | JA94CA58NT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2006 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 4 Sayı: 1 |