Özel durum yaklaşımı kapsamında yürütülen bu çalışma, üstün yeteneklilerin fen bilimleri (Fizik, Kimya ve Biyoloji) öğretmenlerine yönelik tasarlanan hizmet içi eğitim seminerini uygulamak ve değerlendirmek amacı ile yürütülmüştür. İlgili seminer Bayburt Bilim Sanat Merkezinde görev yapan altı fen bilimleri öğretmeninin katılımı ile 28 saat süre ile uygulanmıştır. Uygulama sonunda biçimlendirici değerlendirme yapılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulguların toplanmasında seminer sonu değerlendirme anketi (SSDA), tutum anketi ve başarı testi kullanılmıştır. Uygulama sonunda öğretmenlerin içerikte yer alan konularda, seminer öncesi ve sonrası bilgi düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığının ortaya konulması için başarı testi uygulanmış ve elde edilen verilerle Wilcoxon işaretli sıralar testi yapılmıştır. Bu test sonuçları incelendiğinde, katılımcıların HE seminerinin içeriğinde yer alan konularla ilgili bilgi seviyeleri arasında seminer sonu lehinde anlamlı bir fark olduğu anlaşılmıştır (z = 2,7, p < .05).Ayrıca seminer sonrası uygulanan tutum anketi verilerden HE seminerine katılan öğretmenlerin, programa karşı tutumlarında pozitif yönde bir artış olduğu tespit edilmiştir. Buradan hareketle, uygulanan HE seminerinin katılımcı öğretmenlere bilişsel alanın yanı sıra duyuşsal açıdan da katkı sağladığı söylenebilir. Bu alanda hazırlanacak olan hizmet içi eğitim seminerlerinin plânlanmasında, branş farklılığı, akademik alt yapı, ihtiyaç belirleme, öğretim metotları gibi faktörlere gereken önemin verilmesi hizmet içi eğitim seminerlerinin verimini arttıracaktır.
Üstün yeteneklilerin eğitimi fen bilimleri öğretmenleri hizmet içi eğitim
In this study, a case study approach was used. In this content, we have studied individually and this method presented us an opportunity to investigate one aspect of the research problem in some depth and within a limited time scale. The in-service education seminar has been given to six science teachers for 28 hours in Bayburt science art centers (SAC) and evaluation has been made by using formative procedures. Data were gathered with the help of Seminar evaluation survey (SES), attitude and achievement tests applied to the gifted children’s science teachers. Science teachers’ knowledge before and after the seminar was assessed. It was observed that while science teachers have low score at the first application, they have more score at the last application. These applications occur between meaningful variation (z = 2,7, p < .05). According to the attitude test results, positive change in attitudes of participant teachers were observed. It means that this seminar contributed to participant teachers’ emotional field. For the success of the other in-service seminars of science teachers of gifted children, it is recommended that academic support and application process should be paid more attention.
Diğer ID | JA68BK36TU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 3 |