Laboratuvar yöntemi, öğrencilerin araştırma, irdeleme yeteneklerini geliştirmekte, öğrencilere bilimsel düşünme ve davranma becerilerini kazandırmaktadır. Günümüzde laboratuvarlarda öğretim, çoğunlukla gösteri yöntemi ile yapılmaktadır. Bütünüyle öğretmen merkezli olan bu yöntem, öğrencilerin laboratuvara yönelik daha pasif bir tutum benimsemesine yol açmaktadır. Bu nedenle laboratuvarda yeni yöntemlerin uygulanması gerekmektedir. Bu araştırmada, İzmir Buca Anadolu Lisesi 2. sınıf öğrencilerinin laboratuvara yönelik tutumları ve akademik başarısı üzerine iş birlikli öğrenmede birleştirme-1 tekniğinin etkileri incelenmiştir. Bu tekniğin uygulandığı deneysel çalışmada, deney grubunda akademik başarıda artış belirlenmiş ancak laboratuvara yönelik tutumlarda belirgin bir değişiklik görülmemiştir. Birleştirme-1 tekniğinin öğrencilerin deney yapma, deney sonuçlarını yorumlama gibi bilimsel ve sosyal becerileri geliştirdiği gözlenmiştir.
Laboratory method is one of the teaching methods which is used in Science and Biology teaching. Laboratory method develops students’ investigative and discussion skills; they acquire scientific manner and the way of thinking. Today teaching in laboratories is generally made by demonstration techniques. Demonstration is based on teacher activity that causes students to assume a passive manner and attitude to laboratory work. Therefore, new teaching methods should be used in laboratories. In this study, the effects of Jigsaw cooperative learning on students’ achievement and attitudes to laboratory work have been investigated in Biology Education. The sample for this study consisted of 10th grade students in Buca Anatolian High School in İzmir. Significant differences on students’ final achievement were found. But no significant differences on students’ attitudes toward laboratory work were found. Jigsaw cooperative learning was found effective in developing scientific and social skills
Diğer ID | JA58KA99RD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2005 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 3 Sayı: 1 |