BibTex RIS Cite

BİR KİTAP İNCELEME ÇALIŞMASI ÖRNEĞİ OLARAK MEB LİSE 1. SINIF FİZİK DERS KİTABININ ELEŞTİREL OLARAK İNCELENMESİ

Year 2004, Volume: 2 Issue: 3, 305 - 321, 01.09.2004

Abstract

Bu çalışma, lise 1. sınıflarda okutulmak üzere, Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanmış ve 1986-1997 yılları arasında temel ders kitabı olarak okutulması uygun görülmüş olan fizik ders kitabının; bilimsel içerik, eğitsel tasarım, kitap düzeni, bilgi eksikliği, dil ve anlatım yönlerinden eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesine dayanmaktadır. Bu amaçla, söz konusu ders kitabı, bir kitap inceleme çalışması örneği olarak incelenmiştir. Elde edilen bulgular çözüm önerileriyle birlikte sunulmuştur.

AS AN EXAMPLE OF A CRITICAL TEXTBOOK INVESTIGATION TO PHYSICS TEXTBOOK IN HIGH SCHOOL 1ST CLASS PREPARED BY MINISTRY OF NATIONAL EDUCATION

Year 2004, Volume: 2 Issue: 3, 305 - 321, 01.09.2004

Abstract

This study is based on the examination of the high school 1st grade physics textbook, prepared and approved by the Ministry of National Education as essential physics textbook between 1986 and 1997 school years, in the terms of educational design, book layout, information load, language and expression method. For this purpose, this physics textbook has been examined as an example of the textbook examination study. The results have been presented along with the suggestions.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA76PG75BV
Journal Section Articles
Authors

Yasin Ünsal This is me

Bilal Güneş This is me

Publication Date September 1, 2004
Submission Date September 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Volume: 2 Issue: 3

Cite

APA Ünsal, Y., & Güneş, B. (2004). BİR KİTAP İNCELEME ÇALIŞMASI ÖRNEĞİ OLARAK MEB LİSE 1. SINIF FİZİK DERS KİTABININ ELEŞTİREL OLARAK İNCELENMESİ. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3), 305-321.

The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.