Bu çalışma, lise 1. sınıflarda okutulmak üzere, Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanmış ve 1986-1997 yılları arasında temel ders kitabı olarak okutulması uygun görülmüş olan fizik ders kitabının; bilimsel içerik, eğitsel tasarım, kitap düzeni, bilgi eksikliği, dil ve anlatım yönlerinden eleştirel bir bakış açısıyla incelenmesine dayanmaktadır. Bu amaçla, söz konusu ders kitabı, bir kitap inceleme çalışması örneği olarak incelenmiştir. Elde edilen bulgular çözüm önerileriyle birlikte sunulmuştur.
This study is based on the examination of the high school 1st grade physics textbook, prepared and approved by the Ministry of National Education as essential physics textbook between 1986 and 1997 school years, in the terms of educational design, book layout, information load, language and expression method. For this purpose, this physics textbook has been examined as an example of the textbook examination study. The results have been presented along with the suggestions.
Other ID | JA76PG75BV |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2004 |
Submission Date | September 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 2 Issue: 3 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.