Son yıllarda, başta gelişmiş ülkeler olmak üzere okulların niteliğinin artırılmasında ve nitelikli bir toplum oluşturmada eğitim yöneticilerine hayatî sorumluluklar düştüğü konusunda görüş birliği olup, bu bağlamda nitelikli eğitim yöneticisi yetiştirmenin önemine vurgu yapılmaktadır. Bu makalede dünyada eğitim yöneticilerinin yetiştirilmesine ilişkin başlıca yönelimler ve Türkiye için çıkarılabilecek bazı sonuçlar ana hatlarıyla teorik olarak incelenmiştir.
In the last two decades, the critical roles of educational administrators and their roles in creating high quality schools have been reemphasized by leading scholars in the field of educational administration and policy makers in education. The purpose of this study was to examine and describe emerging trends and new directions in the preparation of educational administrators in Turkey and around the world.
Other ID | JA46ZD78ZP |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2004 |
Submission Date | March 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Volume: 2 Issue: 1 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.