Bu çalışmada, toplumlar tarafından kabul görmüş, nitelikli ve önemli insanların, kişilik gelişiminin
tamamlandığı ilköğretim evresindeki bireylere “model rol” oluşturduğu gerçekliğinden hareketle; Sosyal
Bilgiler Eğitimi kapsamında ilköğretim öğrencilerinin “biyografi” kullanımına ilişkin görüşleri ortaya
koyulmaya çalışılmıştır. Araştırma, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Ankara il merkezindeki üç farklı
ilçede bulunan, sosyo-ekonomik açıdan üst (İl Genel Meclisi İ.Ö.O.) orta (23 Nisan İ.Ö.O.) alt (Polis
Amca İ.Ö.O.) çevreleri örnekleyen ilköğretim okullarında yapılmıştır. Araştırmaya bu üç ilköğretim
okulundan 4-8. sınıflardan 30 şube ile 247 kız ve 210 erkek olmak üzere toplam 457 öğrenci katılmıştır.
Öğrencilere konuya ilişkin anket uygulanmış, elde edilen veriler, SPSS 15.0 paket programında ki-kare
testi kullanılarak ve α= .05 anlamlılık düzeyi dikkate alınarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak,
öğrencilerin ilköğretim Sosyal Bilgiler ve Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde
biyografi kullanımına ilişkin görüşlerinde; farklı meslek gruplarına ait birçok kişinin biyografisinin,
derste bulunmasına yönelik istek ve önerileri olduğu tespit edilmiştir.
In this study, opinions of primary students on biography usage in Social Studies Education were
presented considering the fact that people who are recognised as important and qualified provide “role
models” for primary students in which their personality development is completed. The study takes place
in three different districts of Ankara ensampling socio-economically high (İl Genel Meclisi p.s.) medium
(23 Nisan p.s.) and low (Polis Amca p.s.) enviroments during 2008-2009 Academic Year. 247 female and
210 male in total 457 students of 4th to 8th grades in 30 sections from three schools above participated in
the study. During the study, students participated in a survey whose data was processed via SPSS 15.0
software with chi-square test and considering α= .05 significance level. As a result, primary students
taking Social Studies and Turkish Republic Revolution History and Kemalism express interest and
opinion on studying biographies of various individuals.
Social Studies Education Teaching of Biography Literary Genres
Diğer ID | JA48HC38FE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2012 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 10 Sayı: 1 |