Bu çalışmada kimya öğretmen adaylarının, Atomla İlgili Bazı Kavramlara ilişkin kavrama ve bilgilerinin kalıcı olma
dereceleri araştırılmıştır. Araştırma, 2004-2005 öğretim yılı güz döneminde G. Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Kimya
Öğretmenliği Ana Bilim Dalı, birinci, ikinci ve beşinci sınıfta öğrenim gören toplam 97 öğrenci üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması, araştırmacılar tarafından hazırlanan, atomla ilgili, beş bölümde toplanan, 10
adet “açık uçlu” ve 12 adet “doğru- yanlış” olmak üzere toplam 22 soruluk test ile gerçekleştirilmiş; test sonuçlarını
değerlendirmede; “Tam anlama”, “Kısmi anlama”, “Belirli yanlış kavramalarla birlikte kısmi anlama”, “Belirli yanlış
kavramlara sahip olma” ve “Hiç anlamama” olmak üzere toplam 5 kategoriden oluşan korelasyon tablosu
oluşturulmuş; SPSS programı kullanılarak, ANOVA ve t- testi ile değerlendirilmiştir. Sonuçta, öğrencilerin bir kısmının
konuyu iyi kavramasına karşılık bazılarının bilgileri anlamlı bir şekilde öğrenemedikleri, zihinlerinde
ilişkilendiremedikleri saptanmıştır. Bunların nedenlerini araştırmak amacıyla, testten düşük puan alan beş son sınıf
öğrencisiyle mülakat yapılmıştır. Sınıf başarıların karşılaştırılması sonucunda son sınıf öğrencilerinin daha başarılı
olduğu saptanmıştır. Ayrıca alt problem olarak, öğrenci başarısına “cinsiyetin”, “ailelerin kültür seviyelerinin” ve
“gelir durumlarının” etkisi araştırılmış ve cinsiyetin etkili olmasına karşın, ailelerin kültür seviyeleri ve gelir
durumlarının etkili olmadığı saptanmıştır.
Kimya eğitimi atomun yapısı ve öğretimi atom kavramı yanlış kavramlar
The level of perception of the pre service chemistry teaching students about “Some of the Concepts of Atom” was
investigated in this study. There were 97 first, second and fifth year students from Department of Teaching Chemistry of
Gazi Faculty of Education in Gazi University in the first semester of 2004-2005 academic year. The data were collected
using a conceptual test related with atom consisting of five subjects including 22 questions with 10 “open ended” and 12
“yes-no” questions. The test results were evaluated the level of perception in five categories as “Full perception”,
“Partial perception”, “Partial perception with certain misconceptions”, “Persistence of certain misconceptions” and
“No perception” on the correlation table. ANOVA and t-test are used to analyze data by SPPS program. These results
showed that some of the students integrate what they learned about topics. But some students cannot integrate their new
knowledge with what they learned before. To investigate the reason of such misconceptions of the students, the
researchers interviewed five students who took the lowest scores in the test. It is seen that the fifth year prospective
teachers are the most successful students when their academic achievement are compared with other students.
Furthermore, the effects of the gender of the students, the cultural and economical conditions of their families on their
success investigated as a sub problem. It was observed that the income and cultural levels did not have any significant
effect on the scores of the students. However, the gender was found to have a significant effect on their success.
Chemistry education the structure and teaching of atom the concept of atom misconceptions
Diğer ID | JA36KF55FT |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2009 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 7 Sayı: 1 |