Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin iş değerleri ile
örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın
evreni, 2013-2014 akademik yılında Osmaniye il merkezinde bulunan ortaokullarda
çalışan öğretmenlerden oluşmaktadır. Bu okullardan 24 tanesi oransız küme
örneklemesi yöntemiyle tesadüfi olarak seçilmiş ve bu okullarda çalışan 312
öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. İlişkisel desende yapılan
araştırmanın verileri, Allen ve Meyer (1991) tarafından geliştirilen Örgütsel
Bağlılık Ölçeği ve Lyons (2009) tarafından geliştirilen İş Değerleri Ölçeği ile
toplanmıştır. Ölçme araçlarının geçerlik ve güvenirlik analizleri yapıldıktan sonra basit ve çoklu
doğrusal regresyon analizleri ile değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiştir.
Elde edilen bulgular; öğretmenlerin işle ilgili sahip oldukları değerlerin
kendileri açısından göreli önemi arttıkça, hem genel örgütsel bağlılık
düzeylerinin arttığını hem de örgütsel bağlılığın alt boyutları olan duygusal
bağlılık, devam bağlılığı ve normatif bağlılık düzeylerinin arttığını
göstermiştir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2017 |
Submission Date | January 11, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 14 Issue: 1 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.