Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

Hayat Bilgisi Dersinde Kullanılan Öğretim Yöntemlerinin Etkililiği Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi

Yıl 2017, Cilt: 15 Sayı: 2, 200 - 223, 18.12.2017

Öz

Bu çalışmada, Hayat Bilgisi dersinde kullanılan öğretim yöntemlerinin
öğrencilerin akademik başarılarına ve derse yönelik tutumlarına etkisini
inceleyen deneysel çalışmalara dayalı lisansüstü tezlerin çeşitli değişkenlere
göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada konuyla ilgili olarak 2004-2016
yılları arasında yapılan ve YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından erişime açık
olan 10 doktora tezi ve 25 yüksek lisans tezi olmak üzere toplam 35 araştırma içerik
analizi yöntemi ile incelenmiştir. Yapılan içerik analizi sonucunda; konuya
ilişkin en fazla araştırmanın Gazi Üniversitesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi
tarafından yapıldığı, 21-60 öğrenciden oluşan deney ve kontrol grupları
üzerinde çalışıldığı, deneysel işlem süresinin 5-8 hafta arasında dağılım
gösterdiği, örneklem seçiminde en fazla uygun örnekleme yönteminin tercih
edildiği,  drama/oyunla öğretim ve
işbirlikçi yönteminin yaygın olarak kullanıldığı, araştırmaların çoğunlukla 3.
sınıf öğrencileri üzerinde yapıldığı ve kullanılan öğretim yöntemlerinin öğrencilerin
hayat bilgisi dersine ilişkin başarı ve derse yönelik tutumları üzerinde
genellikle etkili olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • Referans1 Kaya, B. (2016). Hayat bilgisi öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikler. (Ed. Semra Güven, Selahattin Kaymakcı), Hayat Bilgisi Öğretimi içinde (s, 213-245). 1. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Referans2 Palavan, Ö. (2012). Hayat bilgisi dersinde beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin başarılarına tutumlarına ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi. Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Referans3 Gündüz, M. (2014). İlköğretim 3.sınıf hayat bilgisi dersinde “sorumluluk” değerinin proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile öğretiminin akademik başarı ve tutuma etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Yıl 2017, Cilt: 15 Sayı: 2, 200 - 223, 18.12.2017

Öz

Kaynakça

  • Referans1 Kaya, B. (2016). Hayat bilgisi öğretiminde kullanılan strateji, yöntem ve teknikler. (Ed. Semra Güven, Selahattin Kaymakcı), Hayat Bilgisi Öğretimi içinde (s, 213-245). 1. Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Referans2 Palavan, Ö. (2012). Hayat bilgisi dersinde beyin temelli öğrenmenin öğrencilerin başarılarına tutumlarına ve eleştirel düşünme becerilerine etkisi. Doktora Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Referans3 Gündüz, M. (2014). İlköğretim 3.sınıf hayat bilgisi dersinde “sorumluluk” değerinin proje tabanlı öğrenme yaklaşımı ile öğretiminin akademik başarı ve tutuma etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semra Güven

Zeynep Kılıç

Yayımlanma Tarihi 18 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 21 Ağustos 2017
Kabul Tarihi 14 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güven, S., & Kılıç, Z. (2017). Hayat Bilgisi Dersinde Kullanılan Öğretim Yöntemlerinin Etkililiği Konusunda Yapılan Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(2), 200-223.

                                                                                                    Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Gazi Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yayınlanmaktadır.

                                                                                                                                      Creative Commons Lisansı