Bu araştırmanın amacı; kadın okul
yöneticilerinin liderlik davranışlarının ortaya çıkmasında etkili olduğunu
düşündükleri faktörler hakkındaki görüşlerini değerlendirmektir. Araştırmada
kadın okul yöneticilerinin liderlik davranışları hakkındaki görüşlerine nitel
araştırma yöntemi kullanılarak ulaşılması hedeflenmiştir. Araştırma nitel
araştırma desenlerinden olgubilim çalışması olarak yürütülmüştür. Araştırmanın
çalışma grubunu Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan okullarda görev yapan on
kadın okul yöneticisi oluşturmaktadır. On kadın okul yöneticisine, araştırmacı
tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formunda bulunan sekiz
görüşme sorusu yöneltilmiş, görüşme dökümlerinin NVIVO programı ile tema ve
kodları çıkartılmıştır. Kadın okul yöneticilerine liderlik davranışlarının
ortaya çıkmasında etkili olduğunu düşündükleri faktörler hakkındaki görüşleri
sorulmuştur. Kadın yöneticilerin verdikleri cevaplarla “cinsiyet”, “kişilik”,
“aile”, “eğitim” ve “roller” liderlik davranışlarının ortaya çıkmasında etkili
olan faktörler olarak değerlendirilmiştir.
Araştırmacı tarafından; bu faktörler içsel (cinsiyet ve kişilik) ve
dışsal faktörler (aile, eğitim ve roller) olarak iki ana grupta toplanmıştır.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 28, 2018 |
Submission Date | June 23, 2017 |
Acceptance Date | December 18, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 16 Issue: 1 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.