Öğretmenlerin
derste sorulara yer vermesi öğrenci için düşünme, fikirleri organize etme,
fikirleri sunma, kimi zaman anlaşmazlıkları bitirme ve etkili bir ortamda
öğrenim görme konusunda olanak sağlar. Öğretmenlerin bu tekniği kullanmasıyla
ilgili ayrıntıları bilmek sınıf içi öğretimi daha nitelikli hale
getirecektir. Bu vesileyle, bu
çalışmanın amacı Sınıf İçi Soru Sorma Teknikleri Ölçeği (SİSSTÖ)
geliştirmektir. Bu ölçekle elde edilecek verilerin eğitime olumlu yönde katkı
sağlayacağı düşünülmektedir. Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri
sonucunda, SİSSTÖ’nin beş faktör yapılı olduğu saptanmıştır. Bu faktörler, motivasyon, sorulan soruların teknik
özellikleri, sorulardan yararlanma sıklığı, soru dönüt ilişkisi ve bir değerlendirme aracı olarak soru sorma
şeklindedir. Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,91 olarak saptanmıştır.
Cronbach Alpha iç tutarlılık ve güvenirlik katsayısına göre ölçeğin güvenilir
bir ölçek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 26 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 2 |