Anderson, J.C. veGerbing, D.W. (1984). Theeffect of samplingerror on convergence, impropersolutions, andgoodness of fit indicesformaximumlikelihoodconfirmatoryfactoranalysisPsychometrika, 49, 155-73.
Almeida, P. A. (2012). Can I ask a question? theimportance of classroomquestioning. Procedia- SocialandBehavioralSciences 31, 634 – 638.
Arslan, M. (2006). The role of questioning in theclassroom. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 2, 81-103.
Bentler, P.M. (1990). Comparative fit indexes in structuralmodels. PsycholBull,(107)2, 238-246.
Barnette, J.,Orletsky, S., &Sattes, B. (1994). Evaluation of TeacherClassroomQuestioningBehaviors. Office of EducationalResearchandImprovement. Washington, ERIC EducationResources Information Center. (ED 377188).
Browne M.W. veCudeck R. (1989). Singlesamplecross-validationindexesforcovariancestructures. MultivariateBehavioralResearch , (4)24, 445-55
Brualdi, A. C. (1998). Classroomquestions. PracticalAssessment, Research ve Evaluation, 6(6). http://pareonline.net/getvn.asp?n=6&v=6 sitesinden erişilmiştir.
Büyükalan Filiz, S. (2002). Soru-cevap yöntemine ilişkin öğretimin öğretmenlerin soru sorma düzeyi ve tekniklerine etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Büyükalan Filiz, S. (2009). Soru Cevap Yöntemi Eğitiminin Öğretmenlerin Soru Sorma Bilgisi ve Soru Sorma Tekniklerine Etkisi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı 3, 167-195
Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem
Cohen, R.J. ve Swerdlik, M.E. (2013). Psikolojik test ve değerlendirme, testler ve ölçmeye giriş (Psychologicaltestingandassessment, an introduction of test andmeasurement) (Çev.Ed. Ezel Tavşancıl). Ankara: Nobel
Crocker, L. veAlgina, J. (1986). Introductıontoclassicalandmodern test theory. CBS CollagePublishersCanpany. USA
Çakmak, M. (2009). Pre-service teachers’ thoughtsaboutteachers’ questions in effectiveteachingprocess. ElementaryEducation Online, 8(3), 666-675
Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. Ankara: Pegem
DeVellis, R.F. (2014). Ölçek geliştirme, kuram ve uygulamalar (Çev.Ed. Tarık Totan). Ankara: Nobel
Gall, M. (1984). Synthesis of Research on Teachers' Questioning, EducationalLeadership, 42(3), 50-56.
Graesser, A.,&Person, N. K. (1994). Questionaskingduringtutoring. AmericanEducationalResearchJournal, 31, 104-137.
Guihua, C.(2006). Toquestionor not toquestion, That is thequestion. CanadianSocialScience. 2(3). 100-103.
Hu L.T. ve Bentler P.M. (1999). Cutoffcriteriafor fit indexes in covariancestructureanalysis: conventionalcriteriaversusnewalternatives. StructuralEquationModeling: A MultidisciplinaryJournal, (6)1, 1-55
Kline, R.B. (2005). Principlesandpractice of structuralequationmodeling.NewYork: The Guilford Press
Marsh, H.W., Balla, J.R. ve McDonald, R.P. (1988). Goodness-of-fit indicesinconfirmatoryfactoranalysis: theeffect of sample size. PsychologicalBulletin, (103)3, 391-410.
Ornstein, A. C. (1987) Questioning: The Esence of GoodTeaching, NASSP Bulletin, 71(499), 71-79
Özdamar, K. (2013). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi (9. Baskı). Eskişehir: Nisan Kitabevi, 1. Cilt
Rowe, M. B.; (1986). Wait Time: slowingdownmay be a way of speedingup. TheJournal of TeacherEducation, 37 (1), 43-50.
Seçer, İ. (2015). Psikolojik Test Geliştirme Ve Uyarlama Süreç, SPSS ve LISREL Uygulamaları.Ankara: Anı.
Shahrill, M. (2013). Review of EffectiveTeacherQuestioning in MathematicsClassroom. International Journal of HumanitiesandSocialScience. 3(17). 224-231.
Shen, P. &Yodkhumlue, B. (2012). A Case Study of Teacher’sQuestioningandStudents’ CriticalThinking in College EFL Reading Classroom. International Journal of English Linguistics. 2(1). 199-206.
Sümbüloğlu K. ve Akdağ B. (2009). İleri biyoistatistiksel yöntemler. (Birinci Baskı). Ankara: Hatipoğlu
Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları,(3)6, 49-73
Şeker, H. ve Gençdoğan, B. (2014). Psikolojide ve eğitimde ölçme aracı geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık
Şimşek, Ö.F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. İstanbul: Ekinoks
Vieira A.L.(2011). Preparation of theanalysis. Interactive LISREL in practice. (First Edition). London: Springer
Warner, R. M. (2013). AplliedStatistics, fromBivariatethroughMultivariateTecniques. USA: SAGE Publications, Inc
Wilen, W. (1991). Questioningskillsforteachers. Whatresearchsaystotheteacher https://archive.org/stream/ERIC_ED332983/ERIC_ED332983_djvu.txt sitesinden erişilmiştir.
Wragg, E. C (2001). Questioning in theSecondary School, GBR: Routledge, London. Yang, M. (2006). A criticalreview of research on questioning in education: limitations of itspositivisticbasis. AsiaPasificEducationReview. 7(2), 195-204.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin
Sınıf İçi Soru Sorma Teknikleri Ölçeği’nin (SİSSTÖ) Geliştirilmesi
Öğretmenlerin
derste sorulara yer vermesi öğrenci için düşünme, fikirleri organize etme,
fikirleri sunma, kimi zaman anlaşmazlıkları bitirme ve etkili bir ortamda
öğrenim görme konusunda olanak sağlar. Öğretmenlerin bu tekniği kullanmasıyla
ilgili ayrıntıları bilmek sınıf içi öğretimi daha nitelikli hale
getirecektir. Bu vesileyle, bu
çalışmanın amacı Sınıf İçi Soru Sorma Teknikleri Ölçeği (SİSSTÖ)
geliştirmektir. Bu ölçekle elde edilecek verilerin eğitime olumlu yönde katkı
sağlayacağı düşünülmektedir. Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri
sonucunda, SİSSTÖ’nin beş faktör yapılı olduğu saptanmıştır. Bu faktörler, motivasyon, sorulan soruların teknik
özellikleri, sorulardan yararlanma sıklığı, soru dönüt ilişkisi ve bir değerlendirme aracı olarak soru sorma
şeklindedir. Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,91 olarak saptanmıştır.
Cronbach Alpha iç tutarlılık ve güvenirlik katsayısına göre ölçeğin güvenilir
bir ölçek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Anderson, J.C. veGerbing, D.W. (1984). Theeffect of samplingerror on convergence, impropersolutions, andgoodness of fit indicesformaximumlikelihoodconfirmatoryfactoranalysisPsychometrika, 49, 155-73.
Almeida, P. A. (2012). Can I ask a question? theimportance of classroomquestioning. Procedia- SocialandBehavioralSciences 31, 634 – 638.
Arslan, M. (2006). The role of questioning in theclassroom. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 2, 81-103.
Bentler, P.M. (1990). Comparative fit indexes in structuralmodels. PsycholBull,(107)2, 238-246.
Barnette, J.,Orletsky, S., &Sattes, B. (1994). Evaluation of TeacherClassroomQuestioningBehaviors. Office of EducationalResearchandImprovement. Washington, ERIC EducationResources Information Center. (ED 377188).
Browne M.W. veCudeck R. (1989). Singlesamplecross-validationindexesforcovariancestructures. MultivariateBehavioralResearch , (4)24, 445-55
Brualdi, A. C. (1998). Classroomquestions. PracticalAssessment, Research ve Evaluation, 6(6). http://pareonline.net/getvn.asp?n=6&v=6 sitesinden erişilmiştir.
Büyükalan Filiz, S. (2002). Soru-cevap yöntemine ilişkin öğretimin öğretmenlerin soru sorma düzeyi ve tekniklerine etkisi. Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Büyükalan Filiz, S. (2009). Soru Cevap Yöntemi Eğitiminin Öğretmenlerin Soru Sorma Bilgisi ve Soru Sorma Tekniklerine Etkisi. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Sayı 3, 167-195
Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem
Cohen, R.J. ve Swerdlik, M.E. (2013). Psikolojik test ve değerlendirme, testler ve ölçmeye giriş (Psychologicaltestingandassessment, an introduction of test andmeasurement) (Çev.Ed. Ezel Tavşancıl). Ankara: Nobel
Crocker, L. veAlgina, J. (1986). Introductıontoclassicalandmodern test theory. CBS CollagePublishersCanpany. USA
Çakmak, M. (2009). Pre-service teachers’ thoughtsaboutteachers’ questions in effectiveteachingprocess. ElementaryEducation Online, 8(3), 666-675
Çokluk, Ö., Şekercioğlu, G., ve Büyüköztürk, Ş. (2010). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik. Ankara: Pegem
DeVellis, R.F. (2014). Ölçek geliştirme, kuram ve uygulamalar (Çev.Ed. Tarık Totan). Ankara: Nobel
Gall, M. (1984). Synthesis of Research on Teachers' Questioning, EducationalLeadership, 42(3), 50-56.
Graesser, A.,&Person, N. K. (1994). Questionaskingduringtutoring. AmericanEducationalResearchJournal, 31, 104-137.
Guihua, C.(2006). Toquestionor not toquestion, That is thequestion. CanadianSocialScience. 2(3). 100-103.
Hu L.T. ve Bentler P.M. (1999). Cutoffcriteriafor fit indexes in covariancestructureanalysis: conventionalcriteriaversusnewalternatives. StructuralEquationModeling: A MultidisciplinaryJournal, (6)1, 1-55
Kline, R.B. (2005). Principlesandpractice of structuralequationmodeling.NewYork: The Guilford Press
Marsh, H.W., Balla, J.R. ve McDonald, R.P. (1988). Goodness-of-fit indicesinconfirmatoryfactoranalysis: theeffect of sample size. PsychologicalBulletin, (103)3, 391-410.
Ornstein, A. C. (1987) Questioning: The Esence of GoodTeaching, NASSP Bulletin, 71(499), 71-79
Özdamar, K. (2013). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi (9. Baskı). Eskişehir: Nisan Kitabevi, 1. Cilt
Rowe, M. B.; (1986). Wait Time: slowingdownmay be a way of speedingup. TheJournal of TeacherEducation, 37 (1), 43-50.
Seçer, İ. (2015). Psikolojik Test Geliştirme Ve Uyarlama Süreç, SPSS ve LISREL Uygulamaları.Ankara: Anı.
Shahrill, M. (2013). Review of EffectiveTeacherQuestioning in MathematicsClassroom. International Journal of HumanitiesandSocialScience. 3(17). 224-231.
Shen, P. &Yodkhumlue, B. (2012). A Case Study of Teacher’sQuestioningandStudents’ CriticalThinking in College EFL Reading Classroom. International Journal of English Linguistics. 2(1). 199-206.
Sümbüloğlu K. ve Akdağ B. (2009). İleri biyoistatistiksel yöntemler. (Birinci Baskı). Ankara: Hatipoğlu
Sümer, N. (2000). Yapısal eşitlik modelleri: Temel kavramlar ve örnek uygulamalar. Türk Psikoloji Yazıları,(3)6, 49-73
Şeker, H. ve Gençdoğan, B. (2014). Psikolojide ve eğitimde ölçme aracı geliştirme. Ankara: Nobel Yayıncılık
Şimşek, Ö.F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş: Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları. İstanbul: Ekinoks
Vieira A.L.(2011). Preparation of theanalysis. Interactive LISREL in practice. (First Edition). London: Springer
Warner, R. M. (2013). AplliedStatistics, fromBivariatethroughMultivariateTecniques. USA: SAGE Publications, Inc
Wilen, W. (1991). Questioningskillsforteachers. Whatresearchsaystotheteacher https://archive.org/stream/ERIC_ED332983/ERIC_ED332983_djvu.txt sitesinden erişilmiştir.
Wragg, E. C (2001). Questioning in theSecondary School, GBR: Routledge, London. Yang, M. (2006). A criticalreview of research on questioning in education: limitations of itspositivisticbasis. AsiaPasificEducationReview. 7(2), 195-204.
Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin