Öğretmenlerin
derste sorulara yer vermesi öğrenci için düşünme, fikirleri organize etme,
fikirleri sunma, kimi zaman anlaşmazlıkları bitirme ve etkili bir ortamda
öğrenim görme konusunda olanak sağlar. Öğretmenlerin bu tekniği kullanmasıyla
ilgili ayrıntıları bilmek sınıf içi öğretimi daha nitelikli hale
getirecektir. Bu vesileyle, bu
çalışmanın amacı Sınıf İçi Soru Sorma Teknikleri Ölçeği (SİSSTÖ)
geliştirmektir. Bu ölçekle elde edilecek verilerin eğitime olumlu yönde katkı
sağlayacağı düşünülmektedir. Açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri
sonucunda, SİSSTÖ’nin beş faktör yapılı olduğu saptanmıştır. Bu faktörler, motivasyon, sorulan soruların teknik
özellikleri, sorulardan yararlanma sıklığı, soru dönüt ilişkisi ve bir değerlendirme aracı olarak soru sorma
şeklindedir. Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,91 olarak saptanmıştır.
Cronbach Alpha iç tutarlılık ve güvenirlik katsayısına göre ölçeğin güvenilir
bir ölçek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Submission Date | July 30, 2018 |
Acceptance Date | September 26, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 16 Issue: 2 |
The Journal of Turkish Educational Sciences is published by Gazi University.