Bir okulun misyonu okulun amaçlarının, kuruma yönelik ulaşılmak istenen hedeflerin ve isteklerin ana hatlarıyla yer aldığı ifadelerdir. Okullar misyon ifadelerinde kendi önceliklerini ön plana çıkarmaktadır. Bu çalışmada İstanbul ili Üsküdar ilçesinde yer alan devlet ortaokulu ve özel ortaokulların stratejik planlarında yer alan misyon ifadelerinin analiz edilmesi ve karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda Üsküdar ilçesinde yer alan 22 devlet ortaokulu ve 17 özel ortaokul olmak üzere toplam 39 ortaokul yer almaktadır. Veriler ortaokulların 2019-2023 yılları için hazırladıkları stratejik planlarından ve okulların internet sitelerinden elde edilmiştir. Araştırma kapsamında okulların misyon ifadeleri ele alınmış olup kullanılan kavramlar tematik olarak analiz edilmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi ile desenlenmiştir. Araştırmada veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiş olup betimsel istatistikler kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre devlet okullarının misyon ifadelerinde en çok değerler teması kullanılırken en az geleceğe hazırlık ve model okul olma temaları kullanılmıştır. Özel okulların misyon ifadelerinde en çok akademik/bilişsel gelişim teması kullanılırken en az model okul olma ve paydaş katılımı temaları kullanılmıştır. Okulların özellikle Covid-19 pandemisinden sonra misyon ifadelerinde sağlık ve bilim/teknoloji temalarına daha fazla yer vermeleri gerekmektedir.
The mission of a school is stated as expressions outlining the goals of the school and aspirations to be achieved for the institution. Schools prioritize their own priorities in their mission statements. In this study, it was aimed to analyze and compare the mission statements in the strategic plans of the public and private middle schools in Üsküdar district in Istanbul. In the study group of the research, there are a total of 39 middle schools, 22 public and 17 private middle schools located in Üsküdar district. The data were obtained from the strategic plans prepared by the middle schools for the years 2019-2023 and from the websites of the schools. Within the scope of the research, the mission statements of the schools were examined, and the concepts used were analyzed thematically. The research was designed as document analysis which is one of the qualitative research methods. In the research, the data were analyzed by content analysis technique, and descriptive statistics were used. According to the findings, while the themes of values were used the most in the mission statements of public schools, the themes of preparation for the future and model-preferred school were used the least. In the mission statements of private schools, the theme of academic/cognitive development was used the most, while the themes of model-preferred school and stakeholder engagement were used the least. Schools should include more health and science/technology themes in their mission statements, especially after the Covid-19 pandemic.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 3 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 20 Sayı: 1 |