Dil, insanlar arasında iletişimi sağlayan temel araçtır. Ana dili ise çocuğun önce ailesinden daha sonra toplumdan ve okullardan planlı bir şekilde öğrendiği dildir. Ana dili becerilerinin geliştirilmesi dilin dört temel becerisi olan dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesiyle mümkündür. Ana dili becerilerinin okullarda planlı bir şekilde geliştirilmesinde temel unsur Türkçe dersidir. Türkçe derslerinde öğrencilerin dört temel dil becerisinin geliştirilmesinin yanı sıra dil sevgisi, dil bilinci ve dili günlük hayatta kullanma gibi hedefler de kazandırılmaya çalışılır. Türkçe dersinin uygulayıcıları ise Türkçe öğretmenleridir. Bu çalışma, 2023 yılı Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinde Ekim ayında yapılan son değişikliğe göre Türkçe dersi geçme not ortalamasının yükseltilmesine ilişkin öğretmen görüşleri ve önerilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Nitel araştırma yöntemine uygun olarak yürütülen bu çalışmada, öğretmen görüşlerini belirlemek için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Katılımcıları, 2023-2024 eğitim-öğretim yılında Tokat ve Bursa illerinde devlet okullarında görev yapan 25 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır. Elde edilen bulgular kategorize edilerek yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler, Türkçe dersi geçme not ortalamasının yükseltilmesinin öğrencilerin temel dil becerilerini ve Türkçe dersine yönelik bakış açısını olumlu yönde etkileyeceğini belirtmişlerdir. Ayrıca araştırma sonuçlarından hareketle temel dil becerileri, dil bilinci ve sınavlara yönelik önerilerde bulunulmuştur.
Türkçe Türkçe Öğretim Programı Temel beceri Ölçme ve değerlendirme Öğretmen
Language is the basic tool that enables communication between people. Mother tongue is the language that the child learns first from his/her family and then from the society and schools in a planned manner. The development of mother tongue skills is possible by developing the four basic skills of language: listening, speaking, reading and writing. The main element in the planned development of mother tongue skills in schools is Turkish lessons. In Turkish lessons, in addition to the development of the four basic language skills, students are also taught to gain learning outcomes such as love of language, language awareness and using language in daily life. The practitioners of Turkish lessons are Turkish teachers. This study was conducted to determine the opinions and suggestions of teachers regarding the increase of the passing grade average in the Turkish course according to the latest amendment made in the Regulation on Preschool Education and Primary Education Institutions in October 2023. In this study, which was conducted in accordance with the qualitative research, a semi-structured interview form was used to determine teacher opinions. The participants consisted of 25 Turkish teachers working in public schools in Tokat and Bursa provinces in the 2023-2024 academic year. The findings were categorized and interpreted. As a result of the research, teachers stated that raising the passing grade average in Turkish course would positively affect students' basic language skills and their perspective towards Turkish course. In addition, based on the results of the research, suggestions were made regarding basic language skills, language awareness and exams.
Turkish Turkish Curriculum Basic skills Measurement and evaluation Teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 6 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 9 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 1 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 22 Sayı: 3 |