Bu çalışmada; sınıf öğretmenlerinin 21. yüzyıl beceri öğretimi ve web 2.0 araçlarını kullanım yeterlik düzeylerinin belirlenmesi, araştırma değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2024-2025 eğitim-öğretim yılında Sivas il merkezinde görev yapan 344 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi seçkisiz örnekleme yöntemlerinden tesadüfî örnekleme ile yapılmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında Jia vd. (2016) tarafından geliştirilen Türkçe uyarlama çalışması Özyurt (2020) tarafından yapılan “Sınıf Öğretmenleri için 21. Yüzyıl Becerileri Öğretimi Ölçeği” ve Çelik (2021) tarafından geliştirilen “Sınıf Öğretmenleri için Web 2.0 Araçları Kullanım Yetkinliği Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 23.0 paket programı ile analiz edilmiştir. Katılımcıların demografik özelliklerine göre dağılımı yüzde ve frekans analizi ile belirlenmiştir. Araştırma değişkenlerine göre katılımcıların aldıkları puanlara bağımsız t testi, ANOVA testi, Tukey testi, Pearson Korelasyon testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular tablolar halinde verilerek yorumlamalar yapılmıştır. Araştırma sonucunda kadın öğretmenlerin iş birliği açısından erkeklerden daha yüksek puan aldıkları, genç öğretmenlerin web 2.0 araçlarını kullanım yetkinliğinin daha iyi olduğu, 21. Yüzyıl Becerileri Öğretimi Ölçeği ile alt boyutları arasında pozitif yönde yüksek bir ilişki olmasına rağmen web 2.0 araçlarını kullanım yetkinliği arasında düşük düzeyde ilişki olduğu saptanmıştır.
21. yüzyıl becerileri Beceri öğretimi Web 2.0 araçları Sınıf öğretmeni
The aim of this study is to examine the competencies of primary school teachers in teaching 21st-century skills and using Web 2.0 tools in terms of variables such as age, gender, years of experience, the high school graduated from, and education level. The sample of the study consisted of 344 primary school teachers working in the city center of Sivas during the 2024-2025 academic year. The sample selection was made using a random sampling method, one of the non-probability sampling techniques. The data for the research were collected using a quantitative research method with a relational research design. The instruments used for data collection were the “21st Century Skills Teaching Scale for Primary School Teachers” developed by Jia et al. (2016) and adapted into Turkish by Özyurt (2020), and the “Web 2.0 Tools Usage Competency Scale for Primary School Teachers” developed by Çelik (2021). The obtained data were analysed using SPSS 23.0 software. The distribution of participants' demographic characteristics was determined using percentage and frequency analysis. Independent t-test, ANOVA test, Tukey test, and Pearson correlation test were applied to the scores of participants according to the research variables. The findings obtained were presented in tables, and interpretations were made. As a result of the research, it was found that female teachers scored higher than male teachers in terms of collaboration, younger teachers had better competency in using Web 2.0 tools, and there was a high positive correlation between the 21st-Century Skills Teaching Scale and its sub-dimensions, while the correlation with Web 2.0 tool usage competency was low.
21st century skills Skill teaching Web 2.0 tools Primary school teacher
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitimde Program Geliştirme |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 27 Kasım 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2025 |
| Kabul Tarihi | 2 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 23 Sayı: 3 |