Research Article
BibTex RIS Cite

Mesleklerarası Eğiticiler INACSL Çözümleme Uygulaması Standartlarını Karşılamaya Ne Kadar Yakın? Nitel Çalışma

Year 2023, , 106 - 115, 31.12.2023
https://doi.org/10.25282/ted.1342019

Abstract

Amaç: Bu çalışma, yaklaşık on yıldır farklı sağlık meslekleri tarafından gerçekleştirilen çözümlemenin INACSL çözümleme standartlarını karşılayıp karşılamadığını belirlemeyi amaçlamaktadır. Simülasyonda öğrenmenin gerçekleşebilmesi için yeterli bir çözümleme oturumu yapılmalıdır. Yeterli bir çözümleme, Uluslararası Klinik Simülasyon ve Öğrenme Hemşirelik Derneği (INACSL) tarafından yayınlanan en iyi uygulama standartlarında açıklanan kriterlere dayanmalıdır. Her bir standarda uygun olarak yüksek kaliteli, yeterli ve etkili bir çözümleme yapılmalıdır. Simülasyonda öğrenmenin gerçekleşebilmesi için yeterli bir çözümleme oturumu yapılmalıdır. Yeterli bir çözümleme, Uluslararası Klinik Simülasyon ve Öğrenme Hemşirelik Derneği (INACSL) tarafından yayınlanan en iyi uygulama standartlarında açıklanan kriterlere dayanmalıdır. Her bir standarda uygun olarak yüksek kaliteli, yeterli ve etkili bir çözümleme yapılmalıdır.
Yöntem: Tanımlayıcı nitelikteki bu nitel tasarım araştırmasının örneklemini on iki çözümleme yapan eğitici oluşturmaktadır. Yöntem: Betimsel niteliksel tasarımlı bu araştırmanın örneklemi on iki eğiticiden oluşmaktadır.. Çözümleyiciler, Eczacılık Fakültesi (n = 3), Hemşirelik Fakültesi (n = 1), Sağlık Bilimleri Fakültesi (n = 8) Beslenme ve Diyetetik Bölümü (n = 3), Çocuk Gelişimi Bölümü (n = 2), Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü (n = 1), Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümlerinde (n = 2) eğitim veren öğretim elemanlarıdır. Veriler yüz yüze görüşmeler yoluyla toplanmış ve betimsel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Çözümleme yapan eğiticilerin çoğu kadındır. Yarısından fazlası simülasyon konusunda iki yıl veya daha az deneyime sahiptir ve dörtte biri simülasyon veya çözümleme konusunda eğitim almıştır. Sonuçlar, INACSL en iyi uygulamalar standartlarının kapsadığı dört standarda uygun beş bağlamda (Yetkin Bilgilendirici, Ortam, Etkili Bilgilendirme, Teorik Çerçeve ve Hedefler ve Sonuçlar) sunulmuştur.
Sonuç: Geri bildirim haricinde, çözümlemeler INACSL en iyi uygulamalar standartlarını karşılamamaktadır. Bununla birlikte, eğiticiler çözümlemenin öneminin farkındadır ve becerilerini geliştirmeye isteklidir. Eğiticilerin çoğu çözümlemeyi gözlemleyerek ya da literatürden öğrenmiştir. Bu çalışma ile eğiticilerin INACSL standartları açısından farkındalık kazanmaları sağlanmıştır. Aynı zamanda bu çalışma literatüre yönelik standartlar konusunda da farkındalık sağlayacaktır.

References

  • 1. McGowan JJ. Commentary: information technologies and the transformation of nursing education. Nursing Outlook 2008;56(5):231. https://doi.org/10.1016/j.outlook.2008.04.006.
  • 2. Nyström S, Dahlberg J, Edelbring S, Hult H, Dahlgren MA. Debriefing practices in interprofessional simulation with students: a sociomaterial perspective. BMC Medical Education 2016;16(1):148. https://doi.org/10.1186/s12909-016- 0666-5
  • 3. Dieckmann P, Friis SM, Lippert A, Østergaard D. The art and science of debriefing in simulation: ideal and practice. Medical Teacher 2009;31(7):287-94. https://doi.org/10.1080/01421590902866218.
  • 4 .Dreifuerst KT. The essentials of debriefing in simulation learning: a concept analysis. Nurse Education Perspective 2009;30(2):109–114.
  • 5. Fanning RM, Gaba DM. The role of debriefing in simulation-based learning. Simulation Healthcare 2007;2(2):115-125. doi: 10.1097/SIH.0b013e3180315539.

How Close Are Interprofessional Debriefers to Meet the INACSL Standards of Debriefing Practices? A Qualitative Study

Year 2023, , 106 - 115, 31.12.2023
https://doi.org/10.25282/ted.1342019

Abstract

Aim: This study aims to determine whether the debriefings performed by different health professions for nearly a decade meet the INACSL standards of best debriefing practices.
Methods: In order for learning to occur in simulation, there must be a adequate debriefing session. An adequate debriefing should be based on the criteria described in the standards of best practices published by the International Nursing Association for Clinical Simulation and Learning (INACSL). A high quality, adequate, and effective debriefing must be carried out in accordance with each standard.
Results: Most of the debriefers are female. Over half had two years or less experience with simulation, and a quarter had training in simulation or debriefing. The results are presented in five contexts (Competent Debriefer, Environment, Effective Debriefing, Theoretical Framework, and Objectives and Outcomes.), which conform to the four standards covered by the INACSL standards of best practices.
Conclusions: Except for the feedback, the debriefings do not meet the INACSL standards of best practices. However, the debriefers are aware of the importance of debriefing and are willing to improve their skills. Most of the debriefers have learned debriefing from observation or the literature. With this study, it was ensured that debriefers gained awareness in terms of INACSL standards. At the same time, this study will also provide awareness about the standards for the literature.

References

  • 1. McGowan JJ. Commentary: information technologies and the transformation of nursing education. Nursing Outlook 2008;56(5):231. https://doi.org/10.1016/j.outlook.2008.04.006.
  • 2. Nyström S, Dahlberg J, Edelbring S, Hult H, Dahlgren MA. Debriefing practices in interprofessional simulation with students: a sociomaterial perspective. BMC Medical Education 2016;16(1):148. https://doi.org/10.1186/s12909-016- 0666-5
  • 3. Dieckmann P, Friis SM, Lippert A, Østergaard D. The art and science of debriefing in simulation: ideal and practice. Medical Teacher 2009;31(7):287-94. https://doi.org/10.1080/01421590902866218.
  • 4 .Dreifuerst KT. The essentials of debriefing in simulation learning: a concept analysis. Nurse Education Perspective 2009;30(2):109–114.
  • 5. Fanning RM, Gaba DM. The role of debriefing in simulation-based learning. Simulation Healthcare 2007;2(2):115-125. doi: 10.1097/SIH.0b013e3180315539.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language English
Subjects Medical Education
Journal Section Original Article
Authors

Kevser Özata 0000-0001-6649-8962

Büşra Caz 0000-0002-2766-9930

Şenay Sarmasoğlu Kılıkçıer 0000-0001-9220-5959

Publication Date December 31, 2023
Submission Date August 12, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

Vancouver Özata K, Caz B, Sarmasoğlu Kılıkçıer Ş. How Close Are Interprofessional Debriefers to Meet the INACSL Standards of Debriefing Practices? A Qualitative Study. TED. 2023;22(68):106-15.