Ters yüz sınıf uygulaması alan yazında gittikçe daha çok yer bulan bir eğitsel stratejidir. Ters yüz sınıf ders içeriğinin öğrenciye sınıfa gelmeden ince genelde öğrenim yönetim sistemi aracılığıyla çevrim içi olarak sunulmasıyla başlayan bir yaklaşımdır. Sınıf içi zamanda ise geleneksel eğitici merkezli konferans dersler yerine, öğrencinin sınıf öncesi öğrendiklerini kullanacağı öğrenci merkezli aktiviteler yapılır. Bu şekilde bir yapılanma eğiticinin öğrenciyle birlikte Bloom taksonomisinde üst seviyelerde yer alan uygulama, analiz ve değerlendirme gibi daha üst basamaklarda yer alan etkinlikler yapmasına olanak sağlar. Bireyselleştirilmiş öğrenme fırsatları yaratması ters yüz sınıfın en önemli avantajlarından birisi olarak öne sürülmüştür. Yine ters yüz sınıf uygulaması öğrenci eğitici iletişimi artırır ve anında geri bildirim fırsatları yaratır. Araştırmalarda görülmektedir ki, öğrenciler ters yüz sınıf uygulamasını her zaman geleneksel sınıf uygulamasına göre daha çok tercih etmişlerdir. Son yıllarda ters yüz sınıf uygulaması tıp eğitimini de içerecek şekilde giderek daha da yaygınlaşmaktadır. Bu makalede ters yüz sınıfın tüm yönleri (tarihinden araştırma sonuçlarına) derlenmiştir.
The flipped classroom is an educational strategy the has had much recent coverage in the literature. The flipped classroom describes an approach whereby course material is first presented to the students prior class, usually via online learning management systems. Classtime is then used for learning-centered activities that built on the preclass work, rather than the tradional instructor-led lecture sessions. This type of instruction enables the educater to be with students when they are engaging in higher levels of Bloom’s taxonomy, such as application, analysis, and synthesis.
One of the main advantages proposed for the flipped classroom is that it creates opportunities for individualized education. Also, flipped classroom model improved student-teacher interactions and oppotunities for real-time feedback. In research studies, It was shown that students always
preferred flipped classroom to traditional classroom. In recent years, flipped classroom model has been expanded in a wide variety of educational settings, including medical education. This article reviews all aspects (from history to research results) of flipped classroom model.
Journal Section | Review |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 11, 2016 |
Submission Date | March 8, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 |