BibTex RIS Cite

-

Year 2002, Volume: 7 Issue: 7, - , 01.08.2002

Abstract

Klasik eğitime aktif giriş: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi deneyimi

Year 2002, Volume: 7 Issue: 7, - , 01.08.2002

Abstract

Fakültemizde klasik sistem olarak da adlandırılan, Flexner raporu ilkelerine uygun eğitim sistemi uygulanmaktadır. Ders programının amacı ilk üç yılda temel tıp müfredatını verdikten sonra öğrencilerin stajlar yardımıyla bilgilerini pratiğe dökmesidir. Tıp öğrencisinin hasta ile temasının eğitiminin dördüncü yılına kadar uzayabildiği bu sistemde öğrenciyi sosyal yönden değerlendiren ve iyileştiren bir ders de yoktu. Ancak geçen yıl uygulamaya koyduğumuz Tıbbi Pratiğe Giriş dersi ile tıp fakültesi öğrencilerini eğitimlerinin erken döneminde klinik tıbba yakınlaştırmak ve doktor-hasta ilişkileri konusunda bilgi ve beceri sağlamak amaçlanmıştır. Öğrencilerden olumlu tepkiler alan bu ders, planlama, uygulama ve ölçme-değerlendirme alanlarında yenilikçi standartlar ortaya koymuştur. Deneyimimiz; klasik eğitim sistemindeki bu açığa, vizyonu öğrencileri iyi klinik uygulamalara yönlendirmek olan bu dersin çözüm olabileceği yönündedir.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Article
Authors

E. Melih Şahin This is me

Tuncay Çağlar This is me

Publication Date August 1, 2002
Submission Date September 5, 2015
Published in Issue Year 2002 Volume: 7 Issue: 7

Cite

Vancouver Şahin EM, Çağlar T. Klasik eğitime aktif giriş: Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi deneyimi. TED. 2002;7(7).