Değerlendirme öğrenme hedeflerine eğitim öğretim uygulamaları ile ne derecede ulaşılabildiğini saptamaya amaçlar. Öğrencilerin öğrenme ve gelişmelerinin ölçülmesinin yanı sıra öğrenme deneyimleri sırasındaki memnuniyetlerini de değerlendirmek öğrenci merkezli eğitimin ana unsurlarından biridir. Çalışmamızda, Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi (MÜTF) dördüncü sınıf klinik stajları öğrenci geribildirimleriyle değerlendirilmiştir. Öğrencilerin klinik stajların organizasyon ve planlaması ile öğrenci-öğretim üyesi arasındaki iletişim açısından pozitif düşünceye sahip oldukları, objektif ölçme-değerlendirme ve bilgi ve beceri öğrenmedeki yeterlilik açısından kararsız görüşte oldukları görülmüştür. Yapılandırılmamış sözlü sınavların eğiticiler arasında tutarlılık ve standardizasyon göstermediği, öğrenciler arasında ayırt edicilik niteliğinin düşük olduğu, klinik beceri ve bireysel performansı değerlendirmediği, staj öğrenme hedefleri ile tam olarak örtüşmediği belirtilmiştir. OSCE tipi yapılandırılmış değerlendirme tekniklerinin kullanıldığı stajlarda objektif ölçme-değerlendirme kategorisi olumlu olarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, MÜTF 2001-2002 dördüncü sınıf klinik stajlarının öğrenci geribildirimleriyle değerlendirilmesinin eğitimde değişiklik ve gelişmelere yön vermek anlamında anlamlı ipuçları içerdiği görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2002 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 9 Issue: 9 |