Bu araştırmanın amacı bir tıp fakültesindeki öğretim üyelerinin tıp eğitimini ve sorunlarını algılamasına yönelik durum saptaması yapmaktır. Araştırma 2001-2002 Eğitim–Öğretim yılında uygulanan tanımlayıcı niteliksel bir araştırmadır. Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi’ndeki öğretim üyeleri araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Evren örneklemi, öğretim üyelerinin bulundukları bölümlere ve akademik ünvanlarına göre tabakalandırılarak, rasgele örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Örnekleme giren 30 öğretim üyesi ile yüzyüze görüşülerek, görüşme formu doldurulmuştur. Araştırmada şu sorulara cevap aranmıştır: 1- Öğretim üyeleri tıp bilimini ve tıp eğitiminin amaçlarını nasıl algılıyorlar? 2- Öğretim üyelerinin Türkiye’deki tıp eğitimi sorunlarını algılamaları nasıldır? Araştırma kapsamında görüşülen 30 öğretim üyesinin %50.0’si 33-41 yaşları arasındadır. 21 kişi (%70.0) erkek, 9 kişi (%30.0) kadındır. 30 öğretim üyesinden %90’ı tıp bilimi için pozitif bir bilimdir demiştir. Görüşmelerin tamamında “tıp eğitiminin amacı nedir?” sorusuna katılımcılar ilk sırada “iyi bir hekim” yetiştirmek demişlerdir. 30 Öğretim üyesinden %56.6’sı “birinci basamakta bireye ve çevreye yönelik koruyucu hekimlik yapabilmek” amacını tıp eğitimi amaçları içerisinde saymıştır. “Türkiye’de tıp eğitimindeki sorunlar nedir?” 30 kişinin yarısı (%50.0) öğrenci sayısının fazlalığı, yaklaşık üçte biri de (%33.3) öğretim üyesi niteliğinin düşüklüğü yanıtını vermiştir. Öğretim üyelerinin % 43.3’ü (13 kişi) programlı bir eğitici eğitimi almış, %56.7 (17 kişi) almamıştır. Öğretim üyelerinin programlı bir eğitici eğitimi kursu alması gerektiğini düşünen 28 kişi (%93.3) iken, %6.7’si (2 kişi) böyle bir eğitimin gereksiz olduğunu belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2003 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 12 Issue: 12 |