Öğrenme ve öğretme süreçleri, yetişkin öğrenmesi ve eğitimi ile ilgili yapılan araştırmaların da ışığında mezuniyet öncesi ve sonrası tıp eğitimi yeniden yapılanmaktadır. Bu yeniden yapılanmada öncü görevi üstlenen dallardan birisi de nispeten yeni bir tıp disiplini olan aile hekimliğidir. Aile hekimliği uzmanlık eğitiminin amacı asistanın ayaktan tanı, tedavi ve takip konularında problem çözme becerilerini ve hasta bakımı etkinliğini artırmak, toplum kökenli ve kişisel bakıma alışık, hastasını biyopsikososyal yönlerden değerlendirebilen aile hekimliği uzmanları yetiştirmektir. Erişkin eğitim yöntemlerinden olan bire bir eğitim ve geri bildirim bu amaca en uygun uygulamalardandır. Gözlemlerimiz bu uygulamanın gerek eğitimin kalitesini gerekse hasta ve asistan memnuniyetini önemli ölçüde artırdığı yönündedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2003 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 12 Issue: 12 |