BibTex RIS Cite

-

Year 2003, Volume: 12 Issue: 12, - , 01.04.2003

Abstract

Kliniğe Giriş Uygulamalarında Yeni Bir Yöntem: Akran Eğitimi

Year 2003, Volume: 12 Issue: 12, - , 01.04.2003

Abstract

Akran eğitimi, öğrencilerin diğer öğrencilerin eğiticiliği aracılığı ile öğrenmeleridir. Bu yöntemin bilişsel ve zihinsel becerileri, etkileşim aracılığı ile geliştirdiği, bilgi ve kavramada artışa yol açtığı düşünülmektedir. Bu çalışmada akran eğitiminin klinik beceri eğitimlerindeki yararının araştırılması hedeflenmiştir. Dördüncü sınıf öğrencilerinden iki öğrenci, üçüncü sınıf öğrencilerinden oluşan iki küçük gruba klinik uygulama eğitimi vermişlerdir. Eğitim sonrasında öğrencilerden beşli Likert ölçeğine dayalı yazılı geribildirimlerin yanı sıra öğrenci, akran eğitici ve gözlemcilerden de sözlü geribildirimler alınmıştır. Yazılı geribildirimlerde en yüksek puan ortalamaları, akran eğiticinin olmasının uygulamalara katılım açısından motive etmesi (4,27), diğer uygulamalara göre daha rahat ve huzurlu hissedilmesi (4,18), daha rahat soru sorulabilecek bir ortamın olması (4,18), arkadaşça, resmi olmayan bir ortamın varlığı (4,18) konularında; en düşük puan ortalaması ise, öğrencilerin ileride eğitici olma istekleri (3,27) konusunda saptanmıştır. Sözlü geribildirimlerde en çok göze çarpan, akran eğiticilerinin öğrencilerin motivasyonu, kendine güvenini ve yeterliliğini artırması olmuştur. Sonuç olarak akran eğitimi yönteminin, hem alt sınıf öğrencilerinin, hem de eğitici olan üst sınıf öğrencilerinin eğitimlerine katkı sağlayacağı ve bu yöntemin daha büyük gruplarda sürdürülmesinin faydalı olacağı düşünülmüştür.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Article
Authors

Neşe Yeniçeri This is me

N. Özçakar This is me

V. Mevsim This is me

D. Güldal This is me

Publication Date April 1, 2003
Submission Date September 5, 2015
Published in Issue Year 2003 Volume: 12 Issue: 12

Cite

Vancouver Yeniçeri N, Özçakar N, Mevsim V, Güldal D. Kliniğe Giriş Uygulamalarında Yeni Bir Yöntem: Akran Eğitimi. TED. 2003;12(12).