Letter to Editor
BibTex RIS Cite

Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim Programı Değerlendirme Çalışmaları

Year 2005, Volume: 20 Issue: 20, 53 - 58, 01.03.2005

Abstract

One of the requirements of a medical education system of high quality is an adequate evaluation of the programme. This report describes the activities and the results of the programme evaluation studies at the Medical Faculty of Pamukkale University. We conclude that the success of medical education is highly effected by academic structuring issues as well as by the motivation of students and that of educators about the improvement of educational system.

One of the requirements of a medical education system of high quality is an adequate evaluation of the programme. This report describes the activities and the results of the programme evaluation studies at the Medical Faculty of Pamukkale University. We conclude that the success of medical education is highly effected by academic structuring issues as well as by the motivation of students and that of educators about the improvement of educational system.

References

  • ) Morrison J. ABC of learning and teaching in medicine Clinical Review 2003; 326: 385-387.
  • ) The Kirkpatrick Model of Training Evaluation. www.southalabama.edu/coe/bset/johnson/660lectures/lect5.htm Tablo – 1 Eğitim-Öğretimde idari yapılanma LABORATUAR ALAN ÇALIŞMALARI EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ ÖÇM

Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim Programı Değerlendirme Çalışmaları

Year 2005, Volume: 20 Issue: 20, 53 - 58, 01.03.2005

Abstract

Tıp Eğitiminin istenilen düzeyde olmasının gerekli koşullarından biri doğru ve yeterli program değerlendirmenin yapılabilmesidir. Bu çalışmada Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde eğitim programına yönelik olarak yapılan program değerlendirme çalışmaları, yöntemleri ve sonuçları bildirilmektedir. Deneyimlerimiz, tıp eğitiminin dinamizmine uygun idari ve akademik yapılanma ile birlikte gerek öğrencilerin gerekse eğiticilerin uygulanan eğitim sisteminin geliştirilmesine yönelik motivasyonlarının sistemin başarısını sağlayan en önemli unsurlar olduğu ortaya koymaktadır.

References

  • ) Morrison J. ABC of learning and teaching in medicine Clinical Review 2003; 326: 385-387.
  • ) The Kirkpatrick Model of Training Evaluation. www.southalabama.edu/coe/bset/johnson/660lectures/lect5.htm Tablo – 1 Eğitim-Öğretimde idari yapılanma LABORATUAR ALAN ÇALIŞMALARI EĞİTİCİLERİN EĞİTİMİ ÖÇM
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Health Care Administration
Journal Section Original Article
Authors

Ender Düzcan This is me

Mehmet Zencir This is me

Esat Adıgüzel

Melek Demir This is me

Ergün Erdem This is me

Hüseyin Bağcı This is me

Publication Date March 1, 2005
Submission Date September 5, 2015
Published in Issue Year 2005 Volume: 20 Issue: 20

Cite

Vancouver Düzcan E, Zencir M, Adıgüzel E, Demir M, Erdem E, Bağcı H. Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim Programı Değerlendirme Çalışmaları. TED. 2005;20(20):53-8.