BibTex RIS Cite

The Evaluation of the Intern Doctors’ Feedback About Their Rotations During Their 6th Year Education in a Medical School

Year 2006, Volume: 23 Issue: 23, 19 - 26, 01.06.2006

Abstract

Background: The aim of this study was to evaluate the intern doctors’ feedback about their rotations in the last year of a medical school in Ankara. Materials and Methods: In the 2004-2005 academic year, the sixth year of the medical faculty consisted of a total of 166 interns. 155 out of 166 interns participated in the study. The participation rate in the study was 93.37%. The questionnaire consisted of four questions on the physical conditions, practical training provided, workload not contributing to learning, level of contribution to learning of six main clerkships. The interns were asked to evaluate these four questions from their own perspectives and rate them as very poor, poor, fair, good, and very good. The data were analyzed with SPSS program. Findings: Upon evaluating interns’ feedback regarding the clerkships attended during the last year, it was found that Public Health was the clerkship with the best physical conditions, Emergency Medicine was the most favorable clerkship for practical training and contribution to learning; while Obstetrics & Gynecology, Pediatrics and Internal Medicine had the most intensive workloads. Results: The results obtained were shared with relevant departments. Educational objectives and interns’ task descriptions are being reestablished for each department. The improvement and implementation of the feedback questionnaires will be pursued.

References

  • Beyazova U, Önal E, Çamurdan O, Kula S. Tıp fakültesi öğrencilerinin fakülte hastanesi dışında eğitimi. Tıp Eğitimciliği Sempozyumu özet kitabı,1996; 15
  • Dikici M, Yalçın M, Büyükakkuş A, Özbenli T, Yarış F. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin mesleki beceri laboratuarı, probleme dayalı öğrenme oturumları ve sunumlar hakkındaki görüşleri. Tıp Eğitimi Dünyası:2004;16(3):21-25
  • Özan S, Gürsel Y, Günay T, Demiral Y, Akvardar Y, Gencer Ö, Kıran S, Arkar H, Musal B, Miral S. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel İletişim Becerileri Programına İlişkin Öğrenci Geri Bildirimleri ve Programda Yapılan Değişiklikler. Tıp Eğitimi Dünyası 2004;17(4):35-40.
  • Bulut A: Öğrenci Gözüyle Tıp Eğitimi. UTEK 04 III.Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Kitabı 2004; 42
  • Batı A.H, Durak H.İ, Vatansever K, Çiçeklioğlu M, Çalışkan S.A, Kandiloğlu G, Avanoğlu A, Sayıner A, Erdener A.:Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Öğrenci Geribildirimleri İlk Üç Sınıftaki Ders Kurullarının Değerlendirilmesi : İşaret Listesi ( 2002-2003) UTEK 04 III.Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Kitabı . 2004; 125
  • Dent J.A, Harden R.M. A practical guide for medical teachers: İn: Harden R.M. Section 1.Curriculum Development. 2005 (10-19)
  • Demirhan B, Öğüş E, Müderrisoğlu H, Türkoğlu S, Demirbilek M, Kayhan Z, Öğrenci Geribildirimleri Öğrenci Başarısını Arttırabilir mi? UTEK 04 III. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Kitabı. 2004; 126.
  • http://www.med.gazi.edu.tr./16.Haziran 2006
  • Karahan A, Kesmezacar Ö, Kalaca S, Çalı Ş. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Halk Sağlığı Stajı Konusundaki Düşünceleri. UTEK 04 III. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Kitabı 2004;139
  • Özcan C, Budakoğlu I.İ, Erdal R. Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi İnternlik Eğitim Programında Halk Sağlığı Uygulamalarında Yeni Denemeler. UTEK 04 III. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Kitabı. 2004; 97
  • Tanır F, Demirhindi H, Karaömerlioğlu Ö, Kara E, Akbaba M. Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi. Öğrenci Eğitiminde Yeni Uygulamalar: Halk Sağlığı Örneği. UTEK 04 III. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Kitabı. 2004; 103

BİR TIP FAKÜLTESİNDEKİ İNTERN DOKTORLARIN DÖNEM 6 EĞİTİMLERİ SÜRESİNCE ALDIKLARI STAJLAR HAKKINDAKİ GERİBİLDİRİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2006, Volume: 23 Issue: 23, 19 - 26, 01.06.2006

Abstract

Amaç: Bu çalışmada, Ankara’da bir tıp fakültesinde eğitim alan intern doktorların, son sınıftaki eğitimleri süresince eğitim aldıkları stajlar hakkındaki geribildirimlerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: 2004-2005 öğretim yılı içindeki tıp fakültesinde internlik döneminde toplam 166 intern doktor bulunmaktadır. Çalışmaya toplam155 kişi katılmıştır. Katılım oranı % 93.37’dir. Gözlem altında doldurtulan anket formu 6 ana staj için fiziki şartları, verilen pratik eğitimi, eğitimlerine katkısı olmayan is yükü ve eğitimlerine katkı sağlama düzeyleri konularındadır. İntern doktorların staj bölümü hakkındaki bu dört soruyu, kendi bakış açıları ile çok kötü, kötü, orta, iyi ve çok iyi şeklinde değerlendirmeleri istenmiştir. Veriler SPSS programına girilmiş ve analiz edilmiştir. Bulgular: İntern doktorların son sınıfta aldıkları stajlarla ilgili geribildirimleri değerlendirildiğinde; öğrencilerin fiziki şartlarını en olumlu buldukları staj Halk Sağlığı, pratik eğitimi ve eğitime katkı sağlama koşullarını en olumlu buldukları staj Acil iken; iş yükü açısından en yoğun olarak değerlendirdikleri stajlar Kadın Hastalıkları ve Doğum, Pediatri ve İç Hastalıkları stajlarıdır. Sonuç: Elde edilen sonuçlar ilgili anabilim dallarına ulaştırılmıştır. Her anabilim dalı için öğrenim amaçları yeniden saptanarak görev tanımlamaları düzenlenmektedir. Geribildirim anketleri geliştirilerek uygulamaya devam edilecektir.

References

  • Beyazova U, Önal E, Çamurdan O, Kula S. Tıp fakültesi öğrencilerinin fakülte hastanesi dışında eğitimi. Tıp Eğitimciliği Sempozyumu özet kitabı,1996; 15
  • Dikici M, Yalçın M, Büyükakkuş A, Özbenli T, Yarış F. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin mesleki beceri laboratuarı, probleme dayalı öğrenme oturumları ve sunumlar hakkındaki görüşleri. Tıp Eğitimi Dünyası:2004;16(3):21-25
  • Özan S, Gürsel Y, Günay T, Demiral Y, Akvardar Y, Gencer Ö, Kıran S, Arkar H, Musal B, Miral S. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Temel İletişim Becerileri Programına İlişkin Öğrenci Geri Bildirimleri ve Programda Yapılan Değişiklikler. Tıp Eğitimi Dünyası 2004;17(4):35-40.
  • Bulut A: Öğrenci Gözüyle Tıp Eğitimi. UTEK 04 III.Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Kitabı 2004; 42
  • Batı A.H, Durak H.İ, Vatansever K, Çiçeklioğlu M, Çalışkan S.A, Kandiloğlu G, Avanoğlu A, Sayıner A, Erdener A.:Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde Öğrenci Geribildirimleri İlk Üç Sınıftaki Ders Kurullarının Değerlendirilmesi : İşaret Listesi ( 2002-2003) UTEK 04 III.Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Kitabı . 2004; 125
  • Dent J.A, Harden R.M. A practical guide for medical teachers: İn: Harden R.M. Section 1.Curriculum Development. 2005 (10-19)
  • Demirhan B, Öğüş E, Müderrisoğlu H, Türkoğlu S, Demirbilek M, Kayhan Z, Öğrenci Geribildirimleri Öğrenci Başarısını Arttırabilir mi? UTEK 04 III. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Kitabı. 2004; 126.
  • http://www.med.gazi.edu.tr./16.Haziran 2006
  • Karahan A, Kesmezacar Ö, Kalaca S, Çalı Ş. Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Halk Sağlığı Stajı Konusundaki Düşünceleri. UTEK 04 III. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Kitabı 2004;139
  • Özcan C, Budakoğlu I.İ, Erdal R. Başkent Üniversitesi Tıp Fakültesi İnternlik Eğitim Programında Halk Sağlığı Uygulamalarında Yeni Denemeler. UTEK 04 III. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Kitabı. 2004; 97
  • Tanır F, Demirhindi H, Karaömerlioğlu Ö, Kara E, Akbaba M. Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi. Öğrenci Eğitiminde Yeni Uygulamalar: Halk Sağlığı Örneği. UTEK 04 III. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Kitabı. 2004; 103
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Article
Authors

Selçuk Aslan This is me

Aysun Bideci This is me

Seçil Özkan This is me

Sertaç Türkçüoğlu This is me

Nuri Çakır This is me

Ayşe Dursun This is me

Sedef Tunaoğlu This is me

Publication Date June 1, 2006
Submission Date September 5, 2015
Published in Issue Year 2006 Volume: 23 Issue: 23

Cite

Vancouver Aslan S, Bideci A, Özkan S, Türkçüoğlu S, Çakır N, Dursun A, Tunaoğlu S. BİR TIP FAKÜLTESİNDEKİ İNTERN DOKTORLARIN DÖNEM 6 EĞİTİMLERİ SÜRESİNCE ALDIKLARI STAJLAR HAKKINDAKİ GERİBİLDİRİMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. TED. 2006;23(23):19-26.