BibTex RIS Cite

The Students’ Feedback on Occupational Skills Training in Akdeniz University Faculty of Medicine

Year 2006, Volume: 23 Issue: 23, 58 - 64, 01.06.2006

Abstract

Aim: The aim of the study is to provide information about professional skills training in Akdeniz University Faculty of Medicine and to present the results of student feedback on these training activities. Methods: Throughout their medical education, working in small groups, the students learn to perform a total of 40 basic professional skills. At the end of each skill training, the students are asked to fill in a feedback form prepared using five-points Likert scale. The present study aims to evaluate feedback forms of students trained in professional skills laboratory during the 2004-2005 academic year. Findings: An important majority of students rated professional skills training activities as over 4.5 on 5 points. Year I and Year III students attributed highest pionts to the measurement of blood pressure. Conclusion: It is clear that through training of basic clinical skills in professional skills laboratory, the students will be better prepared to professional life. The finding that the students are generally satisfied with their professional skills training can be taken as an indicator for better preparation for professional life.

References

  • World Conference on Medical Education. Edinburgh, 1998.
  • Mamaklı S, Alimoğlu MK, Gürpınar E, Baysal Y, Türkay M, Şenol Y, Aktekin M “Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde Mesleksel Beceri Laboratuvarı Uygulamaları: Öğrenci Geribildirimleri” 2006 IV. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitabı:92.
  • Sullivan R, Blouse A, McIntosh N “Clinical Skills in Reproductive Health” JHPIEGO Corporation Baltimore, 1993.
  • Karabilgin ÖS, Şahin H “Eğitim Etkinliğini Değerlendirmede Öğrenci Geribildiriminin Kullanımı” Tıp Eğitimi Dünyası 2006;21-22: 27-33.
  • Durak Hİ. “Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi’nde Mesleksel Beceri Eğitimi ve Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde 1997-1999 Yılları Arasında Birinci Sınıf Öğrencilerine Verilen Modüler Beceri Eğitiminin Öğrenciler Tarafından Değerlendirmesi” Uzmanlık Tezi, İzmir, 2000.
  • Hao J, Estrada J, Tropez Sims S “The Clinical Skills Laboratory: A Cost Effective Venue for Teaching Clinical Skills to Third Year Medical Students. Acad Med, 2002;77:152.
  • Günay O “Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Tıp Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri” Tıp Eğitimi Dünyası 2002;7:49-55.
  • İlhan MN, Yalınay ÇM, Bukan N, ve Ark. “Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem I Öğrencilerinin Klinik Beceri Laboratuvarı Geribildirimleri” 2006 IV. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitabı:50.
  • Dilsiz A, Açıkgözlü S, Uysal H, Bodur S, Marakoğlu K “S.Ü. Meram Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Kliniğe Giriş Beceri Eğitimi Hakkındaki Görüşleri” 2006 IV. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitabı:135.
  • Budakoğlu İ, Özkan S, Maral I, Bumin A, Aygün R “Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Tıp Eğitimi Hakkındaki Görüşleri” Toplum ve Hekim 2002;17:189-3.
  • M. Alimoğlu, Çilli A, Mamaklı S, Öğüş C, Aktekin M “Mesleksel Beceri Laboratuvarında Radyal Arterden Kan Alma Eğitimi, Eğitim Sonrası ve Klinik Deneyim Sonrası Öğrencilerin Bakış Açısı” Tıp Eğitimi Dünyası 2003;13:44-50.
  • Dikici M, Yalçın M, Büyükakkuş T, Özbenli T, Yarış F “Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mesleksel Beceri Laboratuvarı, Probleme Dayalı Öğrenme Oturumları ve Sunumlar Hakkındaki Görüşleri” Tıp Eğitimi Dünyası 2004;16:21-26.
  • Ringsted C, Schroder RV, Lyngdorf P, Ramsing B, Funglestved M “Effect of Pretraining in a Medical Centre on Students’ Performance of Clinical Skills. Current Issues in Medical Education, Association for Medical Education in Europe Abstract, 1997; P53.
  • Nielsen DG, Moercke AM, Wickmann-Hansen G, Eika B “Skills Training in Laboratory and Clerkship: Connections, Similarities And Differences” Medical Education Online, 2003; 8:12.

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MESLEKSEL BECERİ UYGULAMALARI HAKKINDAKİ ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ

Year 2006, Volume: 23 Issue: 23, 58 - 64, 01.06.2006

Abstract

Amaç: Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim programı içersinde yer alan mesleksel beceri uygulamalarını tanıtmak ve öğrencilerden uygulama ile ilgili alınan geribildirim sonuçlarını sunmaktır. Yöntem: Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğrenciler küçük gruplar halinde tüm eğitim süreleri boyunca toplam 40 adet temel mesleksel beceri uygulaması yapmaktadırlar. Yapılan her uygulamanın hemen sonunda öğrencilerden uygulama ile ilgili olarak, beş puanlı Likert ölçeği kullanılarak oluşturulmuş bir geribildirim formunu doldurmaları istenmektedir. Bu araştırmada 2004-2005 eğitim öğretim döneminde Mesleksel beceri laboratuvarında eğitim alan öğrencilerin geribildirim formları değerlendirmeye alınmıştır. Bulgular: Öğrencilerin büyük çoğunluğunun mesleksel beceri uygulamalarına, ortalama beş üzerinden genel olarak 4.5’in üzerinde puan verdikleri ve Dönem I ve III’te en yüksek puanı kan basıncı ölçümünün aldığı saptanmıştır. Sonuç: Mesleksel beceri laboratuvarında temel klinik becerilerin öğretilmesi ile öğrencilerin meslek yaşamına daha iyi hazırlanacağı açıktır. Öğrencilerin genel olarak mesleksel beceri uygulamalarından memnun olduklarının saptanması da bunun bir göstergesi olarak kabul edilebilir.

References

  • World Conference on Medical Education. Edinburgh, 1998.
  • Mamaklı S, Alimoğlu MK, Gürpınar E, Baysal Y, Türkay M, Şenol Y, Aktekin M “Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde Mesleksel Beceri Laboratuvarı Uygulamaları: Öğrenci Geribildirimleri” 2006 IV. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitabı:92.
  • Sullivan R, Blouse A, McIntosh N “Clinical Skills in Reproductive Health” JHPIEGO Corporation Baltimore, 1993.
  • Karabilgin ÖS, Şahin H “Eğitim Etkinliğini Değerlendirmede Öğrenci Geribildiriminin Kullanımı” Tıp Eğitimi Dünyası 2006;21-22: 27-33.
  • Durak Hİ. “Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi’nde Mesleksel Beceri Eğitimi ve Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde 1997-1999 Yılları Arasında Birinci Sınıf Öğrencilerine Verilen Modüler Beceri Eğitiminin Öğrenciler Tarafından Değerlendirmesi” Uzmanlık Tezi, İzmir, 2000.
  • Hao J, Estrada J, Tropez Sims S “The Clinical Skills Laboratory: A Cost Effective Venue for Teaching Clinical Skills to Third Year Medical Students. Acad Med, 2002;77:152.
  • Günay O “Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Tıp Eğitimi Hakkındaki Düşünceleri” Tıp Eğitimi Dünyası 2002;7:49-55.
  • İlhan MN, Yalınay ÇM, Bukan N, ve Ark. “Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem I Öğrencilerinin Klinik Beceri Laboratuvarı Geribildirimleri” 2006 IV. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitabı:50.
  • Dilsiz A, Açıkgözlü S, Uysal H, Bodur S, Marakoğlu K “S.Ü. Meram Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Kliniğe Giriş Beceri Eğitimi Hakkındaki Görüşleri” 2006 IV. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi Bildiri Özet Kitabı:135.
  • Budakoğlu İ, Özkan S, Maral I, Bumin A, Aygün R “Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Tıp Eğitimi Hakkındaki Görüşleri” Toplum ve Hekim 2002;17:189-3.
  • M. Alimoğlu, Çilli A, Mamaklı S, Öğüş C, Aktekin M “Mesleksel Beceri Laboratuvarında Radyal Arterden Kan Alma Eğitimi, Eğitim Sonrası ve Klinik Deneyim Sonrası Öğrencilerin Bakış Açısı” Tıp Eğitimi Dünyası 2003;13:44-50.
  • Dikici M, Yalçın M, Büyükakkuş T, Özbenli T, Yarış F “Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mesleksel Beceri Laboratuvarı, Probleme Dayalı Öğrenme Oturumları ve Sunumlar Hakkındaki Görüşleri” Tıp Eğitimi Dünyası 2004;16:21-26.
  • Ringsted C, Schroder RV, Lyngdorf P, Ramsing B, Funglestved M “Effect of Pretraining in a Medical Centre on Students’ Performance of Clinical Skills. Current Issues in Medical Education, Association for Medical Education in Europe Abstract, 1997; P53.
  • Nielsen DG, Moercke AM, Wickmann-Hansen G, Eika B “Skills Training in Laboratory and Clerkship: Connections, Similarities And Differences” Medical Education Online, 2003; 8:12.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Article
Authors

Erol Gürpınar This is me

Sümer Mamaklı This is me

M. Kemal Alimoğlu This is me

Yeşim Şenol This is me

Mehtap Türkay This is me

Mehmet Aktekin This is me

Publication Date June 1, 2006
Submission Date September 5, 2015
Published in Issue Year 2006 Volume: 23 Issue: 23

Cite

Vancouver Gürpınar E, Mamaklı S, Alimoğlu MK, Şenol Y, Türkay M, Aktekin M. AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MESLEKSEL BECERİ UYGULAMALARI HAKKINDAKİ ÖĞRENCİ GERİ BİLDİRİMLERİ. TED. 2006;23(23):58-64.