Aim: The aim of the study is to provide information about professional skills training in Akdeniz University Faculty of Medicine and to present the results of student feedback on these training activities. Methods: Throughout their medical education, working in small groups, the students learn to perform a total of 40 basic professional skills. At the end of each skill training, the students are asked to fill in a feedback form prepared using five-points Likert scale. The present study aims to evaluate feedback forms of students trained in professional skills laboratory during the 2004-2005 academic year. Findings: An important majority of students rated professional skills training activities as over 4.5 on 5 points. Year I and Year III students attributed highest pionts to the measurement of blood pressure. Conclusion: It is clear that through training of basic clinical skills in professional skills laboratory, the students will be better prepared to professional life. The finding that the students are generally satisfied with their professional skills training can be taken as an indicator for better preparation for professional life.
Medical education occupational skills laboratory occupational skill training student feedback
Amaç: Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitim programı içersinde yer alan mesleksel beceri uygulamalarını tanıtmak ve öğrencilerden uygulama ile ilgili alınan geribildirim sonuçlarını sunmaktır. Yöntem: Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesinde öğrenciler küçük gruplar halinde tüm eğitim süreleri boyunca toplam 40 adet temel mesleksel beceri uygulaması yapmaktadırlar. Yapılan her uygulamanın hemen sonunda öğrencilerden uygulama ile ilgili olarak, beş puanlı Likert ölçeği kullanılarak oluşturulmuş bir geribildirim formunu doldurmaları istenmektedir. Bu araştırmada 2004-2005 eğitim öğretim döneminde Mesleksel beceri laboratuvarında eğitim alan öğrencilerin geribildirim formları değerlendirmeye alınmıştır. Bulgular: Öğrencilerin büyük çoğunluğunun mesleksel beceri uygulamalarına, ortalama beş üzerinden genel olarak 4.5’in üzerinde puan verdikleri ve Dönem I ve III’te en yüksek puanı kan basıncı ölçümünün aldığı saptanmıştır. Sonuç: Mesleksel beceri laboratuvarında temel klinik becerilerin öğretilmesi ile öğrencilerin meslek yaşamına daha iyi hazırlanacağı açıktır. Öğrencilerin genel olarak mesleksel beceri uygulamalarından memnun olduklarının saptanması da bunun bir göstergesi olarak kabul edilebilir.
Tıp Eğitimi mesleksel beceri laboratuvarı mesleksel beceri eğitimi örgenci geribildirimleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2006 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 23 Issue: 23 |