Introduction: Team-based learning when properly implemented, includes many of the common elements of these evidence-based best practices like as cooperative learning, feedback or “assessment for learning”, reciprocal teaching, whole-class interactive teaching, requiring concept-driven decisions. Aim: It is aimed to evaluate the effect of two different learning methods on exam scores and students’ learning experiences in a study group among first year students of Marmara University. Method: In 2010-2011 educational year, there is a 7-hour course with the subject “Socioeconomic and Cultural Components of Health” in first year program. Within this study program, half of the class studies with case-based learning (CBL) while the other half used team-based learning (TBL). Teaching methods are compared by using exam scores and students’ feedbacks about their learning experiences. Results: There is no significant difference between TBL group (n=89) and CBL group (n=84) in exam scores (p>0.05). Students learning experiences indicate that TBL group denote that most of the people in their group took place in discussions and most of the group members were respectful to their ideas (p
Giriş: Ekiple birlikte öğrenme işbirliği ile öğrenme, öğrenme için değerlendirme veya geribildirim, karşılıklı öğretim, tüm sınıfta etkileşimli öğretim, içeriğe bağlı karar verme ve görsel ve çizimle organize sunum becerilerini geliştirme gibi olanaklar sağlar. Amaç: Çalışmada, Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi (MÜTF) birinci sınıfta bir ders grubunda uygulanan iki ayrı öğrenme yönteminin sınav başarısına ve öğrenci geri bildirimlerine yansımalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Yöntem: MÜTF 1. Sınıfta toplam yedi saatlik sağlığın sosyo-ekonomik ve kültürel bileşenleri ders grubunda2010–11 Eğitim-Öğretim Yılında, sınıfın yarısında küçük gruplarda olguya dayalı öğrenme yönteminin uygulanması sürdürülürken, diğer yarısında büyük grupta ekiple öğrenmeye dayalı yöntem uygulanmıştır. Araştırmada farklı yöntem ders grubu sınav başarıları ve öğrencilerin öğrenme deneyimlerine yönelik kazanımları açısından karşılaştırılmıştır. Bulgular: Ekiple öğrenmeye dayalı gruptaki öğrencilerle (89) olguya dayalı öğrenme gruplarındaki öğrenciler (84) arasında ders grubu sınav başarıları açısından anlamlı fark yoktur (p>0.05). Her iki yöntemin öğrenci değerlendirmeleri incelendiğinde; ekiple birlikte öğrenme yöntemi uygulanan öğrenciler, grubundaki kişilerin çoğunun tartışmalara katıldığını ve grubundaki üyelerin çoğunun kendi düşüncelerine saygı gösterdiğini belirtirken (p
Ekiple birlikte öğrenme profesyonel beceriler problem çözme klinik akıl yürütme öğrenci başarısı
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2012 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 34 Issue: 34 |