Aim: Teaching style is continuous and consistent behaviors adopted by faculty members throughout teaching process. The aim of this study is to reveal the teaching styles of faculty members in Suleyman Demirel University Faculty of Medicine. Material Method: Grasha's Teaching Styles Inventory attached with a questionnaire seeking demographic characteristics of the participants was delivered to all faculty members in 2011. Results: Teaching Styles Inventory was filled out by 82.3% of all faculty members. Of the faculty members; 18.6% were in the first group (expert / formal authority), 40.2% in the second group (expert / formal authority / personal model), 18.6% in the third group (expert / personal model / facilitator), and 22.5% in the fourth group (expert / facilitator / delegator) regarding their teaching styles. Conclusion: Most of the faculty members were found to adopt the teaching style as expert / formal authority / personal model. Our findings are similar to those of relevant studies in the literature. Faculty development programs to improve teaching styles of the teaching staff in favor of better medical education may be beneficial.
Amaç: Öğretim stili, öğretim üyelerinin öğretim süreci içinde sergiledikleri davranışlarında gösterdikleri süreklilik ve tutarlılıktır. Bu çalışmada Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi öğretim üyelerinin öğretim stillerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve yöntem: 2011 yılında, öğretim üyelerine sosyodemografik bilgiler ve Grasha’nın öğretim stilleri ölçeğinin yer aldığı bir veri formu uygulanmıştır. Bulgular: Öğretim stili ölçeği öğretim üyelerinin % 82.3'ü tarafından doldurulmuştur. Öğretim stillerine göre öğretim üyelerinin %18.6’sı birinci grupta (uzman/otoriter), %40.2’si ikinci grupta (uzman/otoriter/kişisel model), %18.6’sı üçüncü grupta (uzman/kişisel model/kolaylaştırıcı) ve %22.5’i dördüncü grupta (uzman/kolaylaştırıcı/temsilci) yer almaktadır. Sonuç: Sonuçlar benzer çalışmalar ile uyumludur. Öğretim stillerinin geliştirilmesi için eğitici gelişim programları düzenlemek yararlı olabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2012 |
Submission Date | September 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 34 Issue: 34 |