Metacognition can be defined as knowing the cognition. It is a very important cognitive process that is also beneficial in becoming expert physicians and lifelong learners. Medical students can enhance their performance by assessing and monitoring themselves and can learn from their own and as well as others’ experiences as learners. This will need self-knowledge, and knowing and controlling their cognitive processes. In this context, progress on educating sentient individuals started with emerging of metacognition and studies about this concept. Many researchers showed that metacognitive capabilities can be enhanced by training. Informing the students about metacognition and life-long learning, helping the educators in realizing the importance of metacognition and using educational methods for improving metacognitive skills can help the students learn how to learn and increase metacognitive capabilities. During curriculum development of medical schools, medical educators should focus on learning to learn and high order thinking procedures beside the content and this will bring development of metacognitive skills and enhance the awareness.Metacogniton can be defined as knowing the cognition. It is a very important cognitive process that is also beneficial in becoming expert physicians and lifelong learners. Medical students can enhance their performance by assessing and monitoring themselves and can learn from their own and as well as others’ experiences as learners. This will need self-knowledge, and knowing and controlling their cognitive processes. In this context, progress on educating sentient individuals started with emerging of metacognition and studies about this concept. Many researchers showed that metacognitive capabilities can be enhanced by training. Informing the students about metacognition and life-long learning, helping the educators in realizing the importance of metacognition and using educational methods for improving metacognitive skills can help the students learn how to learn and increase metacognitive capabilities. During curriculum development of medical schools, medical educators should focus on learning to learn and high order thinking procedures beside the content and this will bring development of metacognitive skills and enhance the awareness.
Metacognition; Metacognitive awareness; Medical education; Lifelong learning; Self-directed learning
Metabiliş, kısaca bilişi bilme olarak tanımlanabilir. Yaşam boyu öğrenme paradigmasının gerçekleşmesi ve mesleğini uygulamada başarılı tıp doktoru olmak için metabiliş önemli ve gerekli bir bilişsel süreçtir. Tıp öğrencilerinden öğrenen olarak istenen, kendi ve başkalarının deneyimlerinden, sürekli olarak yeni bilgi edinme yeterliğine sahip olabilmeleri ve kendini değerlendirerek, izleyip-denetleyerek performanslarını artırmalarıdır. Bunun için de bireylerin kendi kendilerini tanıması, zihinsel süreçlerini bilmesi ve kontrol etmesi gerekmektedir. Bu bağlamda eğitimde bilinçli bireyler yetiştirme çabaları, metabiliş kavramının ortaya çıkması ve bu konuda yapılan çalışmalarla birlikte hız kazanarak ilerlemeye başlamıştır. Öğrencilere tekrarlanan, yönlendirilmiş uygulamalarla metabilişsel becerilerini geliştirilebileceği çok sayıda araştırmacı tarafından gösterilmiştir. Öğrencileri metabiliş ve yaşam boyu öğrenme konusunda bilgilendirerek, eğiticilerin de bu konuda bilinçlenmesine yardımcı olarak ve metabilişsel becerileri geliştirici eğitim yöntemleri kullanılarak öğrencilerin bundan sonraki gelişimlerine, öğrenmeyi öğrenmelerine katkı sağlanacaktır. Tıp eğitiminde yapılacak eğitim planlanırken, içeriğin öğretilmesi yanında öğrenmeyi öğretmeye ya da üst düzey düşünme yöntemlerinin öğretilmesine odaklanılması, metabilişsel becerilerin geliştirilmesini ve farkındalığın arttırılmasını da beraberinde getirecektir.Metabiliş, kısaca bilişi bilme olarak tanımlanabilir. Yaşam boyu öğrenme paradigmasının gerçekleşmesi ve mesleğini uygulamada başarılı tıp doktoru olmak için metabiliş önemli ve gerekli bir bilişsel süreçtir. Tıp öğrencilerinden öğrenen olarak istenen, kendi ve başkalarının deneyimlerinden, sürekli olarak yeni bilgi edinme yeterliğine sahip olabilmeleri ve kendini değerlendirerek, izleyip-denetleyerek performanslarını artırmalarıdır. Bunun için de bireylerin kendi kendilerini tanıması, zihinsel süreçlerini bilmesi ve kontrol etmesi gerekmektedir. Bu bağlamda eğitimde bilinçli bireyler yetiştirme çabaları, metabiliş kavramının ortaya çıkması ve bu konuda yapılan çalışmalarla birlikte hız kazanarak ilerlemeye başlamıştır. Öğrencilere tekrarlanan, yönlendirilmiş uygulamalarla metabilişsel becerilerini geliştirilebileceği çok sayıda araştırmacı tarafından gösterilmiştir. Öğrencileri metabiliş ve yaşam boyu öğrenme konusunda bilgilendirerek, eğiticilerin de bu konuda bilinçlenmesine yardımcı olarak ve metabilişsel becerileri geliştirici eğitim yöntemleri kullanılarak öğrencilerin bundan sonraki gelişimlerine, öğrenmeyi öğrenmelerine katkı sağlanacaktır. Tıp eğitiminde yapılacak eğitim planlanırken, içeriğin öğretilmesi yanında öğrenmeyi öğretmeye ya da üst düzey düşünme yöntemlerinin öğretilmesine odaklanılması, metabilişsel becerilerin geliştirilmesini ve farkındalığın arttırılmasını da beraberinde getirecektir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2015 |
Submission Date | December 10, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 14 Issue: 43 |