Öğrenmenin ve öğrencilerin değerlendirilmesine ilişkin her uygulama bilimsel ve felsefi temel varsayımlara dayanmaktadır. Değerlendirme konusunda sistematik bir sorgulama yapılabilmesi, bu konuda yaşanan sorunlara çözüm aranması, yöntem ve teknik tartışmalarının ötesinde, bu temel varsayımlarla değerlendirme uygulamaları arasındaki ilişkinin dikkate alınmasını gerektirir. Tarihsel süreç göz önünde bulundurulduğunda, değerlendirme kavramsallaştırması ve söyleminin, sosyal, politik, ekonomik ve kültürel bağlama dayalı olarak ortaya çıkan bu temel varsayımlar ve ihtiyaçlar üzerinde geliştiği görülmektedir. Geçerlik ve geçerliğin gösterilmesine ilişkin tartışmaların da değerlendirme konusu ile beraber bütünlük içinde ele alınması, geçerlik kavramına ilişkin daha derin bir kavrayışın gelişmesine yardımcı olacaktır.
Değerlendirme ve geçerlik uygulamalarına ilişkin günümüzde kullanılan bilimsel söylemi ve ölçme ağırlıklı değerlendirme anlayışını, ortaya çıktığı tarihsel bağlam ve temel varsayımlar çerçevesinde ele almayı amaçlayan bu makale, Foucault’nun öne sürdüğü ve “arkeoloji” olarak adlandırdığı tarihsel analiz yönteminden esinlenerek hazırlanmıştır. Değerlendirme ve geçerlik konularına ilişkin bilimsel söylemi bu çerçevede sorgulayarak kendi kavramsallaştırmamızı, değerlendirme ve geçerlik uygulamalarını yeni sorularla başka bir açıdan gözden geçirmek, ağırlıklı olarak yöntem ve teknikler üzerine yürütülmekte olan tartışmalara da farklı bir boyut kazandırabilir.
Öğrenmenin ve öğrencilerin değerlendirilmesine ilişkin her uygulama bilimsel ve felsefi temel varsayımlara dayanmaktadır. Değerlendirme konusunda sistematik bir sorgulama yapılabilmesi, bu konuda yaşanan sorunlara çözüm aranması, yöntem ve teknik tartışmalarının ötesinde, bu temel varsayımlarla değerlendirme uygulamaları arasındaki ilişkinin dikkate alınmasını gerektirir. Tarihsel süreç göz önünde bulundurulduğunda, değerlendirme kavramsallaştırması ve söyleminin, sosyal, politik, ekonomik ve kültürel bağlama dayalı olarak ortaya çıkan bu temel varsayımlar ve ihtiyaçlar üzerinde geliştiği görülmektedir. Geçerlik ve geçerliğin gösterilmesine ilişkin tartışmaların da değerlendirme konusu ile beraber bütünlük içinde ele alınması, geçerlik kavramına ilişkin daha derin bir kavrayışın gelişmesine yardımcı olacaktır.Değerlendirme ve geçerlik uygulamalarına ilişkin günümüzde kullanılan bilimsel söylemi ve ölçme ağırlıklı değerlendirme anlayışını, ortaya çıktığı tarihsel bağlam ve temel varsayımlar çerçevesinde ele almayı amaçlayan bu makale, Foucault’nun öne sürdüğü ve “arkeoloji” olarak adlandırdığı tarihsel analiz yönteminden esinlenerek hazırlanmıştır. Değerlendirme ve geçerlik konularına ilişkin bilimsel söylemi bu çerçevede sorgulayarak kendi kavramsallaştırmamızı, değerlendirme ve geçerlik uygulamalarını yeni sorularla başka bir açıdan gözden geçirmek, ağırlıklı olarak yöntem ve teknikler üzerine yürütülmekte olan tartışmalara da farklı bir boyut kazandırabilir.Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2015 |
Submission Date | December 10, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 14 Issue: 43 |